۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85245242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال فرهنگ و ارزش‌های دینی و مذهبی در قالب هنر ضروری است 

بوشهر- ایرنا - معاون توسعه مدیریت منابع استانداری بوشهر گفت:در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی تلاش در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دینی و مذهبی در قالب هنر ضروری است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر جعفری شامگاه یکشنبه در آیین دومین دوره جشن مهر سینمای ایران در بوشهر اظهار کرد: هنرمندان در دوره‌های مختلف رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی را به تصویر کشیدند تا نسل‌های بعد آنها را ببینند و به آن افتخار کنند.

وی افزود: سینما در تقویم رسمی کشور بیست و یکم شهریور ماه را به نام خود اختصاص داده که این نشان‌دهنده جایگاه ویژه این حوزه دارد.

جعفری بیان کرد: از زمانی که هنر سینما در ایران اسلامی به وجود آمد از گذشت آن حدود ۱۲۳ سال می‌گذرد که استان بوشهر در این حوزه سابقه‌ای ۱۰۴ ساله دارد.

معاون توسعه مدیریت منابع استانداری بوشهر یادآورشد: فرهنگ و هنر متعلق به عموم ایران اسلامی است و باید در راستای تبیین ارزش‌های نظام جمهوری باشد.

جعفری اظهار کرد: عرصه‌ای که امروزه کمتر به آن پرداخته‌ شده حوزه دفاع مقدس و رزمندگانی است که هشت سال با جوان‌مردانگی و ایثارگری خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن تصرف شود.

وی افزود: هر روز از انقلاب، جنگ و دفاع مقدس خود یک داستان خاص است و باید بیشتر به این مهم پرداخته شود تا مانند ساخت فیلم از جنگ جهانی اول و دوم در اختیار آیندگان کشور قرار گیرد.

جعفری گفت: عدم انتقال فرهنگ و ارزش‌های دینی و مذهبی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب موضوع مهمی است که باید با شناسایی افراد و توانمندسازی در این راستا تلاش شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر اظهار کرد: نهضتی که امام راحل در سال ۴۲ آعاز کردند و با پیروزی در سال ۵۷ و جنگ تحمیلی با تمام دنیا کمتر به آن پرداخته شده و هنر بهترین ابزار برای آشنایی و معرفی در این راستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha