معزی‌فر: بر شفافیت مالی تاکید داریم/ ۳۵درصد قرارداد بازیکنان باید تا نیم فصل تسویه شود

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: انضباط مالی، انسجام و پیوسته بودن از ویژگی‌های لیگ امسال است و اگر تیمی از حضور در مسابقات انصراف بدهد با او طبق قوانین برخورد خواهیم کرد.

محسن معزی‌فر صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: سازمان لیگ با هدف برگزاری لیگی پویا و منظم در صدد است تا بهترین شرایط را برای تیم‌ها ایجاد کند چرا که در نهایت به دنبال آن هستیم تا تیم ملی قدرتمندی را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما این است که لیگ امسال به صورتی منسجم و منظم برگزار شود تا از دل آن بتوانیم بهترین نفرات را برای حضور در تیم ملی آماده کنیم. این لیگ قرار است از ۴ آبان‌ماه آغاز شود و در نشستی که با مسئولان تیم‌های شرکت‌کننده داشتیم، نظرات آنها را نیز برای برگزاری مطلوب لیگ دریافت کردیم.

معزی‌فر در مورد شرایط لیگ اضافه کرد: یکی از نکات مثبت لیگ امسال این است که بر انضباط مالی تاکید شده و وضعیت قرارداد بازیکنان و کادر فنی مشهود و مشخص است. ۳۵ درصد قرارداد بازیکنان تا نیم فصل باید تسویه شود و اگر این امر حاصل نشود طبق آئین‌نامه‌ای که در مجمع امضاشده، عمل خواهیم کرد.

دبیر فدراسیون بسکتبال ادامه داد: در لیگ امسال تلاش می‌کنیم تعطیلی نداشته و یا آن را به حداقل برسانیم. از سویی دیگر یک نماینده در غرب آسیا داریم که باید این را هم در نظر گرفت و درصدد هستیم تا برنامه لیگ را موازی با غرب آسیا پیش ببریم تا مشکلی برای شهرداری گرگان در این رقابت‌ها ایجاد نشود و به نوعی به این تیم کمک هم کرده باشیم.

معزی‌فر گفت: در اسفندماه یک پنجره هم داریم که این موضوع در برنامه لیگ هم در نظر گرفته شده است، خوشبختانه برنامه‌های برون‌مرزی و غرب آسیا امسال زودتر به ما اعلام شد و بر همین اساس توانستیم برنامه‌های داخلی را با آنها هماهنگ کنیم که کمک بزرگی به ما شد.

وی در خصوص اینکه چرا امسال تنها یک نماینده از ایران در غرب آسیا حضور دارد، افزود: تیم کاله به دلیل مهیا نبودن سالن پیامبر اعظم انصراف داد و برای همین تنها یک نماینده در غرب آسیا خواهیم داشت.

دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه آیا در آئین‌نامه جریمه یا محدودیتی برای تیم‌هایی که از حضور در لیگ انصراف می‌دهند، دیده شده یا خیر نیز گفت: در آئین‌نامه جرایم سنگینی در نظر گرفته شده و طبق شرایط عمل خواهیم کرد البته با توجه به وضعیت بسکتبال و شرایطی که دارد بعید می‌دانم تیمی از حضور در لیگ انصراف بدهد چرا که انگیزه بسیار بالایی در بین بازیکنان ایجاد شده تا خود را به تیم ملی برسانند و این نکته مهمی است.

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان از چهارم آبان‌ماه آغاز می‌شود که برنامه هفته نخست آن به این شرح است:

ذوب آهن اصفهان _ رعد پدافند

شهرداری گرگان _ لیموندیس فارس

پالایش نفت آبادان_ صنعت مس رفسنجان

صنعت مس کرمان_ طبیعت

مهرام نوین ایرانیان _ فولاد هرمزگان

کاله مازندران _ آورتای ساری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha