واگذاری زمین در قالب قانون در استان تهران راهی بسوی خانه دار شدن جوانان

تهران - ایرنا - واگذاری زمین به خانواده ها در قالب قانون جوانی از سوی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی دولت سیزدهم راهی برای تامین مسکن زوجهای جوان در استان تهران و ترغیب جوانان به تشکیل خانواده است .

به گزارش ایرنا ، واگذاری زمین به ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده مشمول ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تهران، واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت اتفاق بزرگی است که دولت سیزدهم رقم می زند ، تاکنون این واگذاری زمین در ۱۲ استان کشور انجام شده و در چند روزهای آینده همزمان با جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) این مراسم واگذاری ها ادامه خواهد داشت.

واگذاری زمین در قالب قانون در استان تهران راهی بسوی خانه دار شدن جوانان

این در حالی است که دولت سیزدهم در عمل طی روزهای گذشته نشان داد که در شهرستان پردیس بیش از ۱۰ هزار مسکن مهر باقی مانده از ۱۲ سال قبل را به اتمام رسانید و تحویل مردم داد و باز هم با همین سرعت عدد قابل توجهی از مسکن مهر تحویل مردم می‌شود و سال آینده هم به این شکل است.واگذاری زمین به خانواده ها در قالب قانون جوانی از سوی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی دولت سیزدهم راهی برای تامین مسکن زوجهای جوان در استان تهران و ترغیب جوانان به تشکیل خانواده است .

حل مشکل مسکن تصمیم جدی در دولت است و رئیس جمهوری از ابتدای دولت سیزدهم را به این مسئله وارد کرده است.

دستورات ویژه رئیس جمهور

واگذاری زمین در قالب قانون در استان تهران راهی بسوی خانه دار شدن جوانان

روز سوم مهر جاری رئیس جمهور در شورای‌ عالی مسکن «آماده‌سازی و تحویل ۱۰۰ هزار مسکن از ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام به ارث رسیده به دولت»، «شناسایی خانه‌های خالی و پیگیری عرضه و واگذاری آن به بازار مسکن»، «ساماندهی وضعیت بنگاه‌های مشاورین املاک» و «تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن» را از جمله گام‌های مثبت و مؤثر در عرصه ساخت و تأمین مسکن در چند ماهه گذشته عنوان کرد.

آیت الله رئیسی یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری برای موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: همه تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد، چرا که هر چه قیمت ساخت کمتر باشد به نفع مردم است.

رئیسی در ادامه پرداخت به موقع تسهیلات، تأمین زمین و صدور مجوز را از جمله ملزومات تحقق مأموریت و هدف مهم شورای‌عالی مسکن برشمرد و تصریح کرد: امروز مردم برای تأمین مسکن خود از دولت انتظار دارند و برآورده کردن انتظارات مردم در این زمینه نیز در گرو کار و تلاش جهادی است.

رئیس جمهور در شورای‌ عالی مسکن «آماده‌سازی و تحویل ۱۰۰ هزار مسکن از ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام به ارث رسیده به دولت»، «شناسایی خانه‌های خالی و پیگیری عرضه و واگذاری آن به بازار مسکن»، «ساماندهی وضعیت بنگاه‌های مشاورین املاک» و «تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن» را از جمله گام‌های مثبت و مؤثر در عرصه ساخت و تأمین مسکن در چند ماهه گذشته عنوان کرد.

واگذاری زمین در قالب قانون در استان تهران راهی بسوی خانه دار شدن جوانان

به نقل از وزیر راه و شهرسازی ، بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی تحویل متقاضیان شده که دو هزار و ۵۰۰ قطعه مربوط به استان تهران است و تلاش می‌شود به ۷۰ هزار متقاضی دیگر که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تا پایان سال زمین رایگان داده شود.

باید گفت که در دولت عزم جدی وجود دارد تا عقب‌ماندگی بخش مسکن را در کوتاه‌ترین زمان جبران کند و این در حالی است که دولت سیزدهم وارث ۲۴۰ هزار مسکن مهر مانده از دولت گذشته است که تاکنون از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده است.

موضوع جوانی جمعیت، قانون مصوب مجلس و از قوانین خوبی است که دولت اجرا می‌کند. این امر آن قدر مهم و مقدس و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است که دولتمردان تلاش خود را انجام داده و بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین تحویل کسانی می‌شود که مشمول قانون هستند.

خوابگاه دانشجویان و اساتید

یکی از برنامه‌ها، ساخت خوابگاه‌های متاهلان است و توافق خوبی در این زمینه میان وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه‌های کشور انجام شده که زمین‌های مازاد در اختیار خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند در این زمینه در اولویت اول اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و در اولویت‌های بعدی دیگر افراد قرار دارند.

این در حالی است که همین توافق با دانشگاه آزاد و وزارت آموزش و پرورش هم انجام شده و اولویت اول اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد است.

وزارت راه به‌زودی با وزارت بهداشت هم این توافق را خواهد داشت تا در اراضی زیادی که بلااستفاده است تا ۱۰ تا ۱۵ سال آینده در قالب نهضت ملی مسکن ساخت و ساز شود.

کشور را به کارگاه بزرگ تولید مسکن تبدیل می‌کنیم

واگذاری زمین در قالب قانون در استان تهران راهی بسوی خانه دار شدن جوانان

دیروز هم وزیر راه و شهرسازی از تحویل ۳۲ هزار قطعه زمین به مشمولان در چارچوب قانون جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور خبر داد و گفت: کشور را به کارگاه بزرگ تولید مسکن تبدیل می‌کنیم.

مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در آیین واگذاری زمین به ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده مشمول ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تهران، واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت را اتفاق بزرگی خواند و افزود: تاکنون این واگذاری زمین در ۱۲ استان کشور انجام شده و در چند روز آینده همزمان با جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) این مراسم ادامه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: واگذاری این اراضی تمام قانون نیست و تکالیف دیگری هم داریم. از این مهم‌تر باید فضای شور و نشاط و اجتماعی کردن این حرکت بزرگ و مبارک مورد تاکید همه باشد. بعید می‌دانم برای کسی مهم نباشد، حتی افرادی که خیلی هم مذهبی نیستند به این بحران جمعیت اذعان نکنند و دلسوز نباشند. کارشناس دلسوزی در کشور پیدا نمی‌کنید که موضوع جمعیت برای او مهم نباشد.

واگذاری ۹۰۰ هزار زمین برای ساخت مسکن

بذرپاش با بیان این که قانون جوانی جمعیت از سیاست‌های اصلی در وزارت راه و شهرسازی است، از واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان امسال خبر داد و گفت: این اتفاق بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده و برای سال آینده هم به همین میزان برنامه‌ریزی شده است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار قطعه زمین هم به شکل مساکن یک طبقه و گروه ساخت در کشور تحویل هموطنان شده و تا جای که اجازه و امکانات شهرها و روستاها امکان دهد و زیرساخت‌ها تامین شود در این زمینه ذره‌ای بخل‌ورزی نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان زمین‌هایی که تاکنون در شهرها و نه روستا برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده بیش از ۵۰ هزار هکتار است که در تاریخ انقلاب بی‌نظیر و اتفاق بزرگی است. تلاش می‌شود قیمت صعودی زمین را کاهش دهیم.

بذرپاش هزینه آماده‌سازی هر قطعه زمین را حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با حمایت رئیس جمهوری و همه دستگاه‌ها، کشور را به کارگاه بزرگ تولید مسکن تبدیل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مراحل ساخت و واگذاری است. دولت گذشته به هر دلیلی اعتقاد نداشتند که باید به بحث مسکن بحث ورود کند و به همین دلیل به عقب‌ماندگی در توسعه مسکن رسیده بودیم و انباشتگی در این زمینه داشتیم و مجبوریم سیستم و ساختار را مجدداً فعال کنیم.

تقدیر ستاد ملی جمعیت طی نامه‌ای از وزیر راه و شهرسازی

دبیر ستاد ملی جمعیت طی نامه‌ای از مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد این وزارتخانه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت تقدیر و تشکر کرد.

«سید کاظم فروتن» مراتب تشکر خود را در خصوص عملکرد قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه جوانی جمعیت و مسئولین مرتبط با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.

وی گفت: امید است با توجه به فعالیت‌های جهادی همکاران آن دستگاه به ویژه دبیر جوانی جمعیت آن وزارتخانه شاهد باشیم تمام خانواده هایی که بعد از ابلاغ قانون فرزند سوم آنها متولد شده است صاحب خانه های شخصی شوند.

گفتنی است پیش از این محمد صادق مرادی دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از تسهیل دریافت زمین برای مشمولین طرح جوانی جمعیت خبر داده بود که بعد از حضور دکتر بذرپاش سرعت اجرای قانون جوانی جمعیت در وزارت راه و شهرسازی افزایش پیدا کرده و رصد دقیقی بر عملکرد همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل از سوی وزیر اعمال می‌شود.

وظایف دستگاههای دیگر مهم است

در انتها باید گفت که واگذاری این اراضی تمام قانون نیست و دستگاههای دیگر نیز تکالیف دیگری هم در قبال خانه دارد کردن مردم دارند . باید فضای شور و نشاط و اجتماعی کردن این حرکت بزرگ و مبارک مورد تاکید همه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha