۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85244959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روابط رسانه ای ایران و سوریه گسترش می یابد

تهران – ایرنا - هیاتی متشکل از هفده نفر از مدیران ارشد و فعالان رسانه های دیداری و شنیداری سوریه روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ؛ با دکتر علی نادری مدیرعامل ایرنا دیدار کردند.

هیات رسانه ای سوریه در این دیدار ؛ دیدگاههای خود را درباره مهمترین مسائل و تحولات منطقه و بویژه راههای توسعه و تقویت همکاری های رسانه ای میان دو کشور و بویژه تقویت مناسبات تهران – دمشق در زمینه های مختلف بیان کردند.

«علی نادری» مدیر عامل ایرنا در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی انجام شد ؛ با تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف برغم تحریم های یکجانبه نظام سلطه ؛ بر عمق بخشیدن و گسترش همکاری های رسانه ای میان ایرنا و رسانه های سوریه تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای در اختیار گذاشتن تجارب ارزشمند خود به رسانه های سوریه اعلام و ابراز امیدواری کرد همکاری های رسانه ای دوکشور شتاب بیشتری بگیرد.

روابط رسانه ای ایران و سوریه گسترش می یابد

مدیر عامل ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای کشور سوریه برای مبارزه با داعش و تروریسم ؛ گفت که ایران و سوریه هردو قربانی تروریسم بویژه هجمه های رسانه ای هستند لذا رسانه های دوکشور در مبارزه با هجمه رسانه ای دشمن نقش مهم و برجسته ای دارند.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار جریان رسانه ای دو کشور در اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی و مقابله با فضاسازی های جریان یکسویه رسانه های وابسته به نظام سلطه گفت که بدون شک تقویت مناسبات فیمابین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و رسانه های سوریه می تواند نقش موثری در همگرایی و هم افزایی رسانه ای دوکشور ایفا کند.

روابط رسانه ای ایران و سوریه گسترش می یابد

در این دیدار «عبدالکریم الحاج عبید» سرپرست هیات رسانه ای سوریه نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از سفر مدیران رسانه ای کشورش به ایران و بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ؛ نقش و جایگاه ایرنا را در رسانه های منطقه بویژه کشورهای حوزه مقاومت مهم و برجسته خواند و ابراز امیدواری کرد همکاری های ایرنا با رسانه های سوریه بیش از گذشته تقویت شود.

روابط رسانه ای ایران و سوریه گسترش می یابد

هیات رسانه ای سوریه در پایان ؛ با حضور در اتاق خبر ایرنا در گفت گو با مدیران و سردبیران ایرنا در جریان نحوه فعالیت گروههای تخصصی ایرنا در تولید و انتشار اخبار قرار گرفتند.

روابط رسانه ای ایران و سوریه گسترش می یابد

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه حاکمیتی و رسمی ایران در سال ۱۳۱۳ خورشیدی تاسیس شد و در حال حاضر علاوه بر زبان فارسی ؛ تولیدات خبری خود را به۱۰ زبان شامل انگلیسی ، عربی ، فرانسه ، روسی ، ترکی استانبولی ، اسپانیولی ، اردو ، آلمانی و چینی و آذری منتشر می کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha