۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85244906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«بابل» میزبان همایش ملی دارالمومنین شد

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85244906
«بابل» میزبان همایش ملی دارالمومنین شد

ساری- ایرنا- امام جمعه بابل گفت: برای شناساندن هویت تاریخی، دینی و علمی این شهرستان همایش ملی بابل، شهر دارالمومنین ۱۳ مهرماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در نشست خبری در مدرسه صدر بابل بیان کرد: برای برپایی این همایش یکسال بزرگان و نخبگان شهر بابل جلسه های متعددی برگزار کردند که در نهایت این همایش با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هر شهری برای خود یک نماد دارد و از دیرباز بابل را به‌عنوان شهر دارالمومنین می شناسند که این امر نشان دهنده هویت مردم ما است.

امام جمعه بابل اظهار داشت: اگر مردمی به‌درستی هویت خود را بشناسند تحت تهاجم های فرهنگی قرار نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه این همایش آغاز رویدادهای بعدی فرهنگی برای معرفی شهر بابل است، گفت: جوانان و دانش آموزان ما باید بدانند که چه پیشینه ی تاریخی ارزشمندی داشتند.

«بابل» میزبان همایش ملی دارالمومنین شد

در ادامه حجت الاسلام حسین ابراهیمیان دبیر اولین همایش بابل، شهر دارالمومنین گفت: برای انتخاب روز ملی مازندران ۲۵ امتیاز در نظر گرفتند که از این تعداد ۱۰ امتیاز از ظرفیت های شهرستان بابل و ۱۵ امتیاز دیگر برای شهرهای دیگر مازندران بوده است.

وی اضافه کرد: فعالیت حوزه های علمیه از چند صد سال گذشته تاکنون، فعالیت قدیمی ترین نظام اقتصادی و تجاری در بابل به همراه کهن ترین مساجد و دانشمندان علوم مختلف از جمله ظرفیت های این شهرستان بوده است.

وی گفت: همچنین در حال حاضر هم بابل به‌عنوان قطب علمی و پزشکی کشور مطرح است و ۲۵ دانشمند برجسته جهان همانند دکتر داود دمیری گنجی از این شهرستان هستند.

ابراهیمیان با بیان اینکه هدف از این همایش بازشناسی سابقه تاریخی و تمدنی این شهرستان است، اظهار داشت: در این همایش نمایشگاهی هم با ۱۰ غرفه بعنوان بیان ظرفیت های این شهرستان برپا می شود.

اولین همایش بابل شهر دارالمومنین با سخنرانی آیت الله صادق لاریجانی ۱۳ مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha