آغاز نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران از ۱۵ مهر

تهران- ایرنا- معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه در تهران گفت: ۲۳ رایزن و وابسته فرهنگی در این اجلاس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین روزبه روز یکشنبه- ۹ مهرماه- در نشست خبری نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران اظهار داشت: شرایط منطقه برای جمهوری اسلامی و سیاست خارجی کشور منحصر به فرد است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم. گرایش‌های فرهنگی ما در منطقه فرصت‌های منحصر به فردی برای دیپلماسی فرهنگی ایران به وجود آورده که برای استفاده از این فرصت‌ها لازم بود تشریک مساعی صورت گیرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری نظم جدید منطقه‌ای گفت: این نظام فرصت‌های جدیدی را پیش روی دستگاه دیپلماسی کشور قرار داده که برای استفاده از این فرصت‌ها، نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی کشورهای همسایه برگزار می‌شود تا فرصت‌های موجود را برای همکاری‌های بهتر و دقیق‌تر در بعد فرهنگی به هم اندیشی بنشینیم.

روزبه با اشاره به حضور ۲۳ رایزن و وابسته فرهنگی کشورمان در کشورهای همسایه در اجلاس خاطرنشان کرد: شناسایی درست ظرفیت‌های فرهنگی نیازمند گردهمایی فکری است که این اجلاس به دنبال انسجام‌بخشی اجرایی در این زمینه است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: بازگشایی رایزنی های فرهنگی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس در آینده نزدیک در دستور کار این سازمان قرار دارد.

نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصت‌های منطقه‌ای، ظرفیت‌های استانی» از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه جاری به مدت ۶ روز در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha