مقدمات رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون در حال تکمیل است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: مقدمات تردد مسافر و رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس در حال تکمیل است و تلاش می‌کنیم همزمان با انجام سفر دوم رییس جمهور به استان آماده اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرت غیر نفتی استان افزود: عملیاتی شدن این طرح اقتصاد مرزنشینان را دچار تحول کرده و شرکت‌های تعاونی منطقه را رونق خواهد بخشید.

وی حل مشکل ویزای رانندگان، تسهیل در ایجاد و راه‌اندازی اتاق تجاری مشترک با ترکمنستان، علملیاتی شدن توسعه جاده‌ای از اینچه‌برون- جاده نفت- خوش ییلاق آزادشهر و ایجاد بازارچه مرزی حسن‌قلی گمیشان را از جمله مصوبات کارگروه توسعه صادرات استان برشمرد.

تعیین تکلیف راه آهن اینچه‌برون - شاهرود

استاندار گلستان گفت: تکلیف اجرای راه آهن اینچه‌برون - شاهرود توسط اداره کل راه اهن شمال شرق استان از طریق سازمان مربوطه پیگیری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

به گفته وی این طرح به دلیل شیب حداقلی و نداشتن تونل، دارای توجیه اقتصادی است اما معلوم نیست چرا با وجود اتمام مطالعات علمی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

مقدمات رونق تجارت چمدانی از گمرک اینچه‌برون در حال تکمیل است

فرصت یک ماهه برای حل مشکل پایانه صادرات محصولات کشاورزی گرگان

استاندار گلستان همچنین با تاکید بر ضرورت حل مشکل پایانه صادرات محصولات کشاورزی گرگان گفت : این طرح در نشست شورای گفت و گو، شورای برنامه ریزی و سایر نشست های مرتبط استان مطرح شده و به دلیل ضرورت اجرا، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یک ماه مهلت دارد این طرح را به سرانجام برساند.

وی همجنین بر پیگیری اجرای جاده ٢٣٠ کیلومتری شهر ترکمن‌باشی ترکمستان به اینچه برون با هماهنگی راهداری گلستان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha