۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85244595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال دانشگاهیان از نشست‌های جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اصفهان - ایرنا - نشست‌های تخصصی رویداد جایزه مصطفی(ص) که روز یکشنبه در دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، مورد استقبال دانشگاهیان و کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد"جایزه مصطفی(ص)" در شهر اصفهان در حال برگزاریست و امروز یکشنبه در جریان این رویداد، نشست‌های تخصصی با حضور دانشمندان جهان اسلام در دانشگاه های بزرگ و برتر اصفهان برگزار شد که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مورد استقبال استادان، دانشجویان و کارشناسان قرار گرفت.

این نشست‌ها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عنوان "تبادل تجربیات علمی و فناوری" (STEP) و در پنج دانشکده پزشکی، داروسازی، بهداشت، تغذیه و فناوری های نوین با حضور حدود ۳۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام و جمع کثیری از دانشجویان، استادان و کارشناسان رشته‌های مختلف برگزار شد.

این جلسه‌ها در مجموع در ۱۳ سالن با هدف برقراری ارتباط مستقیم بین دانشجویان و استادان با دانشمندان جهان اسلام، بهره‌گیری از دانش فنی دانشمندان و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گفته پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزاری این نشست‌ها سبب می‌شود تا دانشجویان ما از مسیر و روش دانشمندان برتر جهان اسلام الگو بگیرند و با تولید علم و انجام کارهای پژوهشی، در علوم پزشکی و برای عموم مردم موثر واقع شوند.

مدیر اجرایی و علمی برنامه های جایزه مصطفی(ص) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پنج نشست در جریان رویداد جایزه مصطفی با حضور دانشمندان جهان اسلام برگزار شد.

حامد فولادسرشت با بیان اینکه امروز حدود ۱۵ دانشمند جهان اسلام در نشست‌های تخصصی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافتند، افزود: این نشست ها در زمینه "آموزش پزشکی"، "سرطان و درمان دقیق"، "سرطان و درمان‌های هدفمند"، "میکروبیولوژی" و "واکسیناسیون" برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ۷۰۰ نفر از استادان، دانشجویان و کارشناسان در این نشست ها حضور یافتند که گویای استقبال بسیار خوب آنها از این برنامه است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد این نشست‌ها، مباحث علمی و فناوری‌های جدید دنیا بود، اضافه کرد: دانشمندان جهان اسلام که امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور دارند از تعدادی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه نیز بازدید خواهند کرد.

فولاد سرشت با بیان اینکه برگزاری رویدادهایی مانند جایزه مصطفی(ص) به شبکه‌سازی بین پژوهشگران و دانشمندان جهان اسلام کمک می کند، تصریح کرد: لازم است که این ارتباط با همت و پیگیری خود استادان و فرهیختگان حفظ شود.

وی ادامه داد: حفظ این ارتباطات سبب تقویت امید به آینده، پیشرفت و ایجاد علاقه بین مسلمانان در جهان اسلام می شود و جایزه مصطفی(ص) در این زمینه نقش موثری دارد.

رییس نشست "سرطان و درمان های هدفمند" که یکی از برنامه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جریان رویداد جایزه مصطفی(ص) است نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نشست با حضور استادان برجسته دنیا در زمینه تحقیقات پایه‌ای پزشکی برگزار شد.

نفیسه اسمعیل افزود: برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه‌ها و با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام، فرصت بسیار خوبی است تا دانشگاهیان ما با محققان برجسته دنیا آشنا شوند و تجربه های خود را در اختیار همدیگر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در نشست امروز سخنرانی هایی با موضوع های مختلف مانند "استفاده از روش های الکتریکی و امواج در درمان سرطان"، "درمان شخصی در سرطان" و "سلول‌های خاص ایمنی در سرطان" ارائه شد.

اسمعیل تصریح کرد: برگزاری رویداد جایزه مصطفی در شهر اصفهان علاوه بر شناساندن ظرفیت های فرهنگی، علمی و تاریخی آن به دنیا، از نظر علمی نیز فرصتی برای استادان دانشگاه های مختلف فراهم می کند تا داشته‌های خود را به دنیا معرفی کنند و تبادل علمی اتفاق بیفتد.

وی افزود: برگزاری این رویداد همچنین زمینه‌های همکاری مشترک مانند تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک را در آینده فراهم می سازد که همه این موارد به پیشرفت کشور کمک می کند.

به گزارش ایرنا، امروز دانشمندان جهان اسلام که در پنجمین دوره رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت کردند، بر اساس رشته و تخصص در نشست های تخصصی در سه دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی اصفهان حضور یافتند و از نزدیک به تعامل و تبادل نظر و تجربه های خود با دانشگاهیان کشورمان پرداختند.

پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم مهر جاری ادامه دارد.

این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha