۲ هزار و ۳۰۰ تن گندم بذری آماده توزیع بین کشاورزان لرستان است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ تن گندم بذری امسال توسط این نهاد تولید شده و آماده توزیع بین کشاورزان استان است.

به گزارش ایرنا، "غلامعلی فتحی" روز یکشنبه در بازدید از مجتمع انباری وحدت اتحادیه تعاون روستایی استان اظهار کرد: همه واحدهای تولید بذر استان براساس برنامه ریزی جهاد کشاورزی اقدام به عقد قرارداد، خرید و توزیع بذر می نمایند و با هرگونه توزیع بذر خارج از شبکه نیز برخورد خواهد شد.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی استان با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی و کارشناسان مرکز تحقیقات با بازدید مداوم از مزارع و نظارت دقیق بر مراحل کاشت، داشت و برداشت اقدام به خرید گندم بذری نموده است که پس از بوجاری و کالیبراسیون (منظور از کالیبراسیون تنظیم دستگاه بذرکار برای کاشت مقدار معینی بذر در هکتار است) ارقام مختلف آماده توزیع می شوند.

فتحی با اشاره به مشکلات و تنگناهای خرید بذر از جمله تامین نقدینگی اضافه کرد: این بذور تحت گواهی مرکز فنی تحقیقات بذر استان تولید می شوند و با صلاحدید کمیته بذر آماده توزیع بین کشاورزان متقاضی در نقاط مختلف استان هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ تن گندم بذری آماده توزیع بین کشاورزان لرستان است

به گفته "منوچهر مرادعلیوند" مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان نیز ارقام بذر تولید شده توسط این اتحادیه شامل هشترود، باران، سارنگ، کریم، پیشگام، آذر۲ و طلایی هستند و میزان رشد خرید بذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد است.

امسال تعاون روستایی استان لرستان بیش از ۱۲۹ هزار تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha