سلاجقه: «گردشگری سبز» یعنی احترام ویژه به محیط زیست

تهران - ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گردشگری سبز به معنای بازگشت به فطرت و طبیعت و حفظ و احترام ویژه به محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، علی سلاجقه روز یکشنبه - نهم مهرماه- در همایش ملی گردشگری سبز که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهارداشت: دانستنی‌های ما براساس طبیعت است، گردشگری یعنی بازگشت به فطرت و طبیعت یعنی حفظ و احترام ویژه به طبیعت، طبیعت و سفر که در قرآن به عنوان میراث کهن ما مسلمانان توصیه شده و از آن باید حفاظت کنیم؛ حتی از قرآن کریم به عنوان میراث اسمانی و دینی خود صیانت کنیم.

وی گردشگری سبز را احترام به محیط زیست توصیف کرد و افزود: تغییر اقلیم و نزول تنوع زیستی و گرمایش زمین چالش‌هایی است که ناشی از توجه نکردن انسان‌ها به محیط زیست است، باید به ریشه‌های اصیل خود فطرت و طبیعت برگردیم. وزارت میراث فرهنگی حافظ میراث فرهنگی است ما هم حافظ طبیعت. هر دو ماموریت مشترک داریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تنوع اقلیمی و زیستی ایران را خدا به هیچ ملت و کشوری دیگر در جهان اهدا نکرده است، شرایط طبیعی و اقلیمی و جغرافیایی و مسایل دیگر تاب آوری مردم را بسیار بالا برده و مردم را به ملتی مقاوم و کارآفرین تبدیل کرده که در مقابل انواع تغییرات دچار شوک نمی‌شوند.

سلاجقه گفت: طبیعت ایران نعمت بزرگی است از کمترین دما تا بیشترین دما از کمترین بارش تا بیشترین بارش در یک منطقه و جغرافیای محدود و واحد خدا به ایران اعطا کرده است.

وی افزود: سازمان محیط زیست عضو کمیته ملی طبیعت گردی است و تمام ظرفیت‌های سازمان در خدمت وزارت میراث فرهنکی است اما واژه صنعت برای گردشگری نامانوس است، گردشگری و سفر خدادادی است و البته بهترین جا برای گردشگری طبیعت است که دست ساخته انسان نیست.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: مجموع زیستگاه‌های طبیعی ایران برای توسعه گردشگری طبیعت آماده است، یک واحد گردشگری سبز باید از نظر شاخصه‌های محیط زیست نمونه باشد پس گردشگران و فعالان حوزه گردشگری باید منابع طبیعت را پاک نگه دارند پس محیط زیست بابد حفاظت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha