«دنیا آقایی» در ورزش استان سمنان تاریخ‌ساز شد/ نخستین مدال‌آور بازی‌های آسیایی

سمنان - ایرنا - معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: «دنیا آقایی» ملی‌پوش شاهرودی کشورمان با کسب مدال نقره مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین، نخستین مدال‌آور ورزش استان سمنان در بازی‌های آسیایی لقب گرفت و در ورزش این خطه تاریخ‌ساز شد.

صدیقه خادم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آقایی از استان سمنان به عنوان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین حضور یافت و در تاریخ ورزش استان سمنان افتخار آفرید.

وی تاکید کرد: پیش از «دنیا آقایی» هیچ ورزشکاری از استان سمنان موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی نشده بود.

معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان خاطر نشان کرد: آقایی در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کوراش بانوان بازی‌های آسیایی هانگژو با قبول شکست مقابل «دان یو» از چین که امسال قهرمان آسیا نیز شده بود، به مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ دست یافت و نخستین مدال‌آور زن تاریخ کوراش ایران نام گرفت و از این نظر نیز برای کشورمان تاریخ‌ساز شد.

وی ادامه داد: آقایی در فینال مسابقات از ناحیه پا دچار آسیب شد و بدون شک اگر دچار آسیب نمی‌شد مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته کوراش از آن ایران و استان سمنان بود.

خادم افزود: آقایی پس از مسابقه فینال به دلیل آسیب از ناحیه پا با ویلچر به مرکز درمانی منتقل شد و امید می‌رود مشکل جدی نداشته باشد.

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه آقایی در دور نخست مسابقات کوراش با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، اضافه کرد: این ملی‌پوش ارزنده در مرحله یک چهارم نهایی «ون ته سه او» از تایپه و در مرحله نیمه‌نهایی «کاخوراوا» از ازبکستان را شکست داده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کسب مدال طلای قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲، طلای قهرمانی کشور سال ۹۵، برنز قهرمانی نوجوانان ۲۰۰۶ آسیا در بیروت، مقام پنجم مسابقات آسیایی ۲۰۰۷ جوانان در چین، مدال طلای قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و تاجیکستان و کسب رنکینگ در فدراسیون جهانی بخشی از افتخارات آقایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha