هشتمین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس آغاز شد

تهران - ایرنا - هشتمین جلسه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از دقایقی قبل در صحن علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه ۹ مهر ماه به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۸ نفر از نمایندگان آغاز شد.

روح الله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس دستور کار نشست امروز را ادامه رسیدگی به گزارش یک شوری کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در ۷ نشست قبلی تا کنون ۱۵ ماده از لایحه ۱۱۷ ماده ای (و ۱۲۱ ماده الحاقی) لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه با تشکیل هیأت عالی نظارت بر منابع نفتی به دبیری رئیس سازمان برنامه و بودجه در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

علاوه بر این درخواست دولت برای بررسی دو ساله بودجه های سنواتی را مراعا گذاشته و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع دادند.

همچنین مقرر شد هرگونه تبلیغات خرید و فروش غیرقانونی ارز در فضای رسانه‌ای و مجازی و خرید و فروش ارز خارج از مقررات و ضوابط اعلامی بانک مرکزی را ممنوع شود.

طبق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه برای ثبات نرخ ارز، دستگاه‌های اجرائی، بانکها، صرافی‌ها و صادرکنندگان مکلف شدند اطلاعات مربوط به دارایی‌های ارزی خود را در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha