جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، پنجره‌ای به سوی شکوه هویت ایرانی-اسلامی است

گرگان- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، شکوه هویت ایرانی- اسلامی را برای همه افراد نشان داده و جلوه‌های شکوهمند آیین‌ها، آداب، رسوم و سنت‌های فرهنگی مختلف را به یکدیگر متصل و پنجره‌ای به سوی بینش فرهنگی باز می‌کند.  

به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در گرگان اظهار کرد: گلستان با آیین های ملی مختلف معروف به ایران کوچک است و در این استان اقوام مختلف همانند رنگین کمان در کنار کثرت، وحدت و اتحاد زیبایی وجود دارد.

وی افزود: گلستان شکوه رنگین کمانی است که رنگ های اقوام مختلف در کنار هم جلوه گری کرده و دست در دست هم داده به مهر تا ایران خویش را آباد کنند.

منتظری بیان کرد: جشنواره نمایش‌های آیینی، و سنتی گام فرهنگی ویژه ای برای تصویر شکوه و عظمت هویت ایرانی- اسلامی بوده و به آن کمک می کند.

این نماینده مجلس افزود: در آیین‌ها و سنت ها پند، اندرز، نکات اخلاقی و رسوم مختلفی قرار دارد که می‌تواند مسیر زندگی افراد را اصلاح کند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha