۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85243842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به وزش باد و مواجی خلیج فارس هشدار داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شدید شمال غربی از  اواخر وقت شنبه تا بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی و تلاطم خلیج هشدار سطح زرد ( آگاهی و در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

پیام مساعدی شامگاه شنبه‌ در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده سرعت وزش باد گاهی تا ۵۴ کیلومتر و ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی بیان کرد: منطقه اثر این پدیده تا پنجشنبه هفته جاری در برخی از ساعت‌ها در سواحل و فراساحل استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در بعدازظهر تا اوایل شب در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۵، مد اول ساعت ۰۸:۳۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۳۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha