معاون رئیس جمهور: بنیان خانواده بازیچه سودجویان نشود

مشهد- ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مصیبت هایی که متوجه زنان است، ما را موظف می کند که همان طور که رئیس جمهور تاکید دارد مسئله خانواده را به یک دستور جهانی تبدیل کنیم و اجازه ندهیم خانواده به تاراج رفته و بازیچه سودجویان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد افزود: ضرورت دارد زنان تبین گر و رسانه ای با همکاری هم شبکه هایی را برای نشان دادن هویت زنان و مطالبات واقعی زنان به جهان تشکیل دهند.

وی گفت: زنان رسانه ای باید نه فقط به سبب منافع معنوی خود، بلکه برای اینکه بشریت دچار آسیب نشود، در این مسیر روشنگری کنند. این روشنگری برعهده زنان است تا از حق در برابر باطل دفاع کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین خاطر نشان کرد: این کشور اگر به علم و هنر شناخته شده است به دلیل پیشینه تمدنی خود بود که به استقبال اسلام شتافت و در ساحت‌های گوناگون از جمله دانش و فلسفه و هنر و بسیاری از علوم و فنون دیگر درخشید.

وی گفت: تلفیق این تمدن ایرانی و اسلامی موجب افزایش فرهنگ و هنر این مرز و بوم شد که در عصر و تمدن آثار زنان را شاهد هستیم اما در سده گذشته، قدرت های غربی با دخالت در امور این کشورو دیگر اسلامی تلاش کردند از طریق جنگ ها حاکمیت و هویت این کشورها را به چالش کشند اما زنان و مردان غیور و با مقاومت خود اجازه ندادند نفوذگران غرب و بیگانه به اهداف خود دست یابند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این زمینه مقتدای آزادگان و پیامبر استقلال و عزت برای همه مظلومان جهان، امام خمینی (ره) سکاندار عرصه ای شد که به زنان پیشگامی آموخت و فرمود که در این نهضت زنان بر مردان مقدم هستند، به طوری که زنان را با فداکاری و بدرقه عزیزان خود به میدان نبرد و با حمایت های مستقیم و غیرمستقیم گاه در سنگرهای علم و دانش و در زمانی دیگر در ارتقای معیشت تاثیرگذاری خود را نشان دادند.

خزعلی بیان داشت: زنان این مرز و بوم چه در صحنه خانواده یا در صحنه اجتماع به تاسی از فاطمه زهرا (س) توانستند الگوی سومی را به جهان عرض کنند و در مقابل هجمه های سنگین امپریالیسم رسانه ای علیه زن و آزادی، اهداف خود را محقق کردند.

وی افزود: زنان رسانه ای ایران نیز همچنان استوار ایستاده اند و همچون ابوعائله حرکتی را ایجاد کردند که حتی از جنازه او هم وحشت دارند، امروز زنان دنیا در کنار تروریسم حکومتی ویرانگر با مشکلات فراوانی مواجه هستند که نتیجه بهره جویی ظالمانه از جنسیت زن در جامعه است.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: بیشترین ضرر و زیان در شعارهای فریبانه که پشت آن مطامع سودجویانه نهفته و متوجه زنانی است که گاه در کودکی بدون همسر باید عهده دار فرزندان باشند و گاه ناچار شوند تفاوت های فیزیولوژیک را تحمل کرده، هویت خود را لگدکوب کنند و بار مضاعفی را بر دوش کشند، در حالی که عدالت حکم می کند که زنان مایه مهر و آرامش در منزل باشند.
به گزارش ایرنا، امروز هشتم مهرماه حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.
نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.
شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha