وزیر فرهنگ: بخشی از جنگ روانی دشمن به خاطر عدم شناخت پیشرفتهای ایران است + فیلم

مشهد-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بخشی از جنگ روانی که علیه کشور ما به راه افتاده به خاطر عدم شناخت واقعیت ها، پیشرفت های کشور و اتفاقات خوبی است که به برکت انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه زنان به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایرنا ، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره بین المللی رسانه ای "خورشید" در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در راستای نشان دادن واقعیت های جامعه باید زمینه حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کشور تسهیل شود.

وی ادامه داد: امروز جریان فرهنگی قدرتمندی در حوزه رسانه کشور شکل گرفته است و نزدیک به ۴۰ درصد خبرنگاران  که نخبگان فکری ما را تشکیل می دهند از بانوان هستند و در بخشهای مختلف حضور پررنگی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره محملی برای معرفی ظرفیت های بزرگ کشور است، می توان این پیشرفت ها را از طریق این اجتماع به اطلاع همگان رساند و از دیگر سو یک هم اندیشی بین بانوان خبرنگار ایجاد کرد.

اسماعیلی افزود: ان شاء الله بتوان با استفاده از ظرفیت این جشنواره گام های نویی را برای حرکت های رسانه ای مستقل در دنیا برداشت.

به گزارش ایرنا، امروز هشتم مهرماه حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.
نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.
شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha