۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85243641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در اسلامشهر پر شد

۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85243641
۱۰۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در اسلامشهر پر شد

اسلامشهر - ایرنا - مدیر امور منابع آب اسلامشهر از پر کردن ۱۰۵ حلقه چاه غیرمجاز طی یک ماه کاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، فرهاد اکبرپور روز شنبه گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و دریافت دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی ۱۰۵ حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۲ هزار و ۲۱۸ متر و آبدهی ۵۷.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج سالانه یک میلیون و ۴۴ هزار و ۹۰۰ مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این شرکت جلوگیری شد.

اکبرپور خاطر نشان کرد: امور منابع آب اسلامشهر بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

یک دستگاه ادوات و تجهیزات حفاری چاه آب غیرمجاز توقیف شد

۱۰۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در اسلامشهر پر شد

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران در گزارش دیگری روز شنبه به نقل از مدیر امور منابع آب تهران و پردیس، از جلوگیری از حفاری یک حلقه چاه غیر مجاز در حال حفر و توقیف ادوات حفاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد .

وحید مرادی نسب افزود: با تلاش واحد بازرسی و نظارت امور منابع آب تهران و پردیس، ضمن شناسایی یک حلقه چاه غیر مجاز در حال حفاری، از ادامه حفاری و توقیف ادوات و تجهیزات حفاری چاه غیر مجاز که شامل وینچ بالابر بوده ، در حوزه عملکرد این شرکت اقدام و ادوات توقیفی به پارکینگ تحت نظارت این امور منتقل شد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس با بیان اینکه گروه های گشت و بازرسی این امور با هوشیاری کامل در منطقه حضور دارند و هرگونه برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و زیر زمینی را رصد نموده و از این اقدام جلوگیری می کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از ادوات حفاری بدون داشتن مجوز تخلف بوده و با قاطعیت تمام با آن برخورد می شود.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه ها بدون مجوز، جرم محسوب شده و امور منابع آب تهران و پردیس با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha