۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85243601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین: سراسر روسیه از دونباس و مناطق جدید حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سالگرد الحاق مناطق اوکراینی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است، اعلام کرد که تمام مناطق روسیه در کمک و حمایت از مناطق جدید دخیل هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، پوتین امروز شنبه در روزی که مسکو آن را «روز اتحاد مجدد جمهوری‌های خلق لوگانسک و دونتسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا با روسیه» نامیده، گفت: امروز ما در حال ساخت آینده مشترکمان با همدیگر هستیم. تمام مناطق ما یک حمایت پدرانه واقعی از شهرها و مناطق دونباس و نووروسیا می‌کنند.

وی در جریان یک سخنرانی برای مردم روسیه اظهار داشت: یک سال پیش در ۳۰ سپتامبر یک رویداد تاریخی اتفاق افتاد که موافقت نامه‌هایی برای متحد کردن چهار منطقه جدید به روسیه امضا شد.

رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که میلیون‌ها نفر ساکن دونباس و مناطق زاپوریژیا و خرسون انتخاب کردند با سرزمین پدری‌شان باشند.

پوتین خاطرنشان کرد: این تصمیم آگاهانه، به طور جمعی از طریق همه پرسی و با رعایت کامل هنجارهای بین المللی اتخاذ شده است.

غرب همه پرسی سال گذشته در این مناطق و برگزاری انتخابات در اوایل ماه جاری میلادی را محکوم کرده است. یک مراسم روز جمعه در میدان سرخ مسکو به مناسبت سالگرد الحاق این مناطق برگزار شد که پوتین در آن شرکت نکرد.

روسیه همچنین هفته گذشته اعلام کرد که رئیسان جمهوری لوگانسک و دونتسک دو منطقه الحاقی با اکثریت آرای پارلمان تعیین شدند.

در همین حال نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور ۳۰ فروند از ۴۰ پهپاد انتحاری شلیک شده به سمت اودسا، میکولایف و وینیتسیا را به صورت شبانه منهدم کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha