۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85243585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه آهن همدان-سنندج ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: راه آهن همدان -سنندج با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی ظرف هفته های آینده با حضور رییس جمهور کشورمان به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله رشیدی‌پور روز شنبه در مراسم رونمایی از کتاب "سیمای شهدای ورزشکار استان کردستان" در سنندج، اظهار کرد: برای این طرح ریلی که از سال ۱۳۸۴ کار مطالعاتی و از سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده، طی ۱۱ سال ۱۱ هزار میلیارد ریال و از سال ۱۴۰۰ با استقرار دولت سیزدهم، ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه کردستان به زودی به شبکه ریلی داخل کشور و در برنامه دیگری به شبکه ریلی خارج از کشور متصل می شود، افزود: ۳۱۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رییس جمهور به کردستان، طرح افتتاح و کلنگ زنی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان به برگزاری اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین به میزبانی سنندج از امشب، گفت: ۷۰۰ نفر در این جشنواره از ۱۸ قوم و در ۲۵ گروه به مدت چهار روز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رشیدی پور ادامه داد: حاضران در این مراسم، سفیرانی هستند که می توانند امنیت کردستان را منعکس کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از آذرماه ۱۴۰۰ و با استقرار دولت سیزدهم، تحولات مثبتی در کردستان انجام گرفته است، افزود: ضمن قدردانی از خدمات همه دولتها، دولت سیزدهم بصورت چراغ خاموش خدمات بسیاری را ارائه داده که از جمله آنان ورود سرمایه گذاران بومی برای حل مشکل فرودگاه سنندج و برقراری پروازهاست.

خنثی سازی برنامه ریزی دشمن به واسطه خون شهدا

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه جایگاه امروز ایران اسلامی در جهان را مرهون ایثار خانواده شهدا دانست و افزود: در طول ۴۴ سال گذشته، انقلاب اسلامی با فراز و نشیبهای بسیاری روبرو شد و توطئه های بسیاری را خنثی کرد که همه اینها در سایه فرهنگ ایثار و شهادت ممکن بود.

رشیدی پور افزود: دشمن در اشتباه محاسباتی خود در اغتشاشات سال گذشته، روی وحدت مردم ایران حساب نکرده بود و فکر می کرد با یک برنامه ریزی پیچیده می تواند کار نظام اسلامی را تمام کند ولی به واسطه وحدت ملت، سردرگم شد.

وی برگزاری جشن های اخیر در کردستان از جمله مهمانی امت احمد(ص) در سنندج و مریوان را نمونه بارزی از اعتقاد راسخ مردم کردستان، به محوریت پیامبر اکرم (ص) در وحدت بین مسلمان اعلام کرد.

راه آهن همدان-سنندج ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تقدیم ۶۴ شهید ورزشکار برای دفاع از ارزشهای اسلامی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، انقلاب نوپای اسلامی با جنگی ناجوانمردانه مواجه شد، اظهار کرد: در یکسوی این جنگ تمام ابرقدرتها و در سوی دیگر نظام نوپای جمهوری اسلامی بود که به رغم این تهاجم گسترده، دشمن با شکست مواجه شد.

آمنه غلام ویسی با بیان اینکه این جنگ در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی همچنان ادامه دارد، افزود: مهمترین وظیفه امروز، پاسداشت رشادتهایی است که به حفظ و بالندگی انقلاب اسلامی انجامید.

وی ادامه داد: در همین زمینه، کتاب" سیمای شهدای ورزشکار کردستان" ظرف ۲ سال به همت اداره کل ورزش و جوانان و سپاه بیت المقدس کردستان تدوین و امروز رونمایی شد.

در این نشست از چند خانواده شهید قدردانی و کتاب " سیمای شهدای ورزشکار کردستان" رونمایی شد.

کردستان ۶۴ شهید ورزشکار را در جمع پنج هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز را در راه دفاع از ارزشهای اسلامی تقدیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha