سامانه‌ یکپارچه فعالیت نخبگان راه‌اندازی می‌شود

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: سامانه‌ یکپارچه فعالیت نخبگان به عنوان شبکه اجتماعی سرآمدان و تلفیقی از تمامی شبکه‌های مجازی و فعالیتی در جهت مدیریت بستر رشد نخبگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، سید سلمان سیدافقهی روز شنبه افزود: این سامانه همچون یک کانون علمی است و افراد از سطوح دانش‌آموزی تا استاد تمام در آن عضو می شوند.

وی با بیان اینکه این سامانه می تواند به ارتقا و رشد نخبگان کمک کند، یادآور شد: سامانه‌ یکپارچه فعالیت نخبگان به نوعی شبکه اجتماعی نخبگان و تلفیقی از تمامی شبکه‌های مجازی و فعالیتی در جهت مدیریت بستر رشد به شمار می رود که در آن مسیر تربیتی نخبگان رصد می‌شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: برای تضمین حیات این پلتفرم باید با نهادهای دیگر ارتباط بگیریم و پیوسته ورودی مساله داشته باشیم، در فضای علم و فناوری نیاز است که تزریق مساله به سیستم صورت گیرد در نتیجه باید پلتفرمی باشد که به سایر دستگاه‌ها و نهادها متصل باشد که پیوسته تزریق مساله در آن اتفاق بیفتد، از این رو مسایل کشور توسط کارفرمایان در این پلتفرم بارگذاری و فراخوان داده می‌شود و سامانه این مساله را برای افرادی که می‌توانند در آن نقش داشته باشند ارسال می‌کند.

سید افقهی ادامه داد: حدود چهار سال است که روی این سامانه کار می‌شود و در حال حاضر این فرصت فراهم شده که این ایده را در سطح ملی پیاده‌سازی کنیم، هم اکنون در حال انجام کارهای نهایی سامانه هستیم تا بتوانیم نسخه اول آن را به زودی رونمایی کنیم.

وی افزود: در این سامانه مسیر نخبگی را به صورت گرافیکی نیز برای افراد ترسیم می شود، تا فرد در هر لایه‌ای که قرار دارد از مسیرهای پیش روی خود و فعالیت‌هایی که باید برای رسیدن به قله و غایت نهایی خود انجام بدهد، اطلاع پیدا کند و همواره این راه را ببیند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا نخبه صرفا با بنیاد ارتباط داشته باشد و مجبور به مواجهه با چندین دستگاه و نهاد نباشد، گفت: معتقدیم نخبگان نباید در امور اجرایی کم‌ اثر درگیر شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha