رسانه‌ها کمتر به اهمیت حضور زنان در جامعه پرداخته‌اند

تهران- ایرنا- بانوی فعال رسانه‌ای‌ معتقد است که به اهمیت حضور زنان در جامعه ایرانی کمتر در رسانه‌ها پرداخته شده است. حضور زن در جامعه هیچ منافاتی با دین‌داری، مادر بودن و خانه‌داری ندارد.

منصوره جاسبی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اهمیت «الگوی سوم یا الگوی صحیح از زن» به عنوان یکی از محورهای نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید، اظهار داشت: در جامعه ایرانی، برخی این گونه فکر می‌کنند که اگر زن بخواهد موفق باشد، لازم است نقش مادر و همسر بودن و خانه‌دار بودن خود را کنار بگذارد در حالی که چنین نیست و یک زن با توجه به چند بعدی بودنش می‌تواند به تمامی این مسوولیت‌ها در آنِ واحد بپردازد.

وی افزود: خیلی از زنان هستند که در جامعه حضور دارند در عین حالی که دین‌داری خود را حفظ کرده و به همسر و فرزندان خود نیز به خوبی رسیدگی و خانواده را نیز مدیریت می‌کنند.

رسانه‌ها کمتر به اهمیت حضور زنان در جامعه پرداخته‌اند
منصوره جاسبی - بانوی فعال رسانه‌ای‌

کم کاری رسانه‌ها در نشان دادن الگوی صحیح بانوان

جاسبی تاکید کرد: نشان دادن چنین واقعیتی از زن می‌شود معرفی الگوی صحیح از بانوان، که رسانه‌ها در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند. البته یک خانم باید با تلاش خود نه با رانت به این نقطه رسیده باشد که در بین استادان دانشگاه موارد بسیاری از چنین زنان موفقی سراغ داریم.

وی گفت: زن می‌تواند سختی را به خود بقبولاند و در خانواده و اجتماع هم به مسئولیت‌های خود بپردازد و موفق باشد بنابراین رسالت رسانه‌ها این است که چنین الگویی را نشان دهند.

این بانوی فعال رسانه‌‎ای با بیان اینکه رسانه‌ها در مواجه با زنان کار خود را کامل انجام نداده اند و در این حوزه کار زیاد است، اظهار داشت: بهتر بود در دور نخست جشنواره به جای دعوت از زنان فعال رسانه‌ای در جهان از زنان موفق در این عرصه از کشور خودمان دعوت می‌شد.

جاسبی گفت: وقتی به موضوعی درست پرداخته نشود باعث می‌شود که از اهمیت بیفتد. در مورد مسائل زنان هم این‌گونه است. اگر رسانه‌ها به این گونه مسائل نپردازند کم‌رنگ می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به چند مورد از اتفاق‌های اخیر در مناطق مختلف کشور که باعث جریحه‌دار شدن احساسات زنان شد اظهار داشت: از آنجایی که رسانه‌ها تاکنون به حقوق زنان بویژه در مناطق محروم نپرداخته‌اند چنین مسائلی عادی شده است. در حالی که باید به حقوق زنان در رسانه‌ها پرداخته شود و چنین اجازه‌ای به مردان داده نشود که دست به چنین اقدام‌هایی علیه زنان بزنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha