۸ مهر ۱۴۰۲، ۶:۱۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85242837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا صدور روادید برای صد مقام نیکاراگوئه را ممنوع کرد

تهران- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یکصد مقام نیکاراگوئه را به دلیل آنچه که حمله به حقوق بشر خواند، تحریم و صدور روادید برای آنها را ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بلینکن جمعه اعلام کرد که وزارت خارجه صدور روادید برای یکصد مقام شهرداری‌های نیکاراگوئه را ممنوع کرده و شمار افراد تحریمی را به بیش از یک هزار نفر رساند.

واشنگتن پیشتر برخی مقام‌های نیکاراگوئه از جمله روزاریو موریلو معاون رئیس جمهوری و سه فرزند وی و همچنین برخی مقام‌های ارشد دولت، پلیس و ارتش نیکاراگوئه را تحریم کرده بود.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه ، سیاستمداران اپوزیسیون، رسانه‌های خبری، رهبران تجاری و کلیسای کاتولیک را سرکوب کرده است.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: اورتگا و معاونش موریلو از ماه اوت دانشگاه آمریکای مرکزی و موسسه آمریکایی اداره تجاری را بنا به دلایل واهی و بطور خودسرانه تعطیل و دارایی‌های آنها را ضبط کرده است.

وی افزود: اورتگا و موریلو نهادهای دانشگاهی مستقل را هدف قرار داده امید و آرزوی مردم نیکاراگوئه برای ساختن آینده‌ای بهتر در سرزمین خود را نابود کرده است.

به نوشته رویترز، کارشناسان حقوق بشری منصوب سازمان ملل در ماه مارس گفتند که دولت نیکاراگوئه مرتکب نقض سیستماتیک جنایت علیه بشریت، شکنجه، اعدام‌های فراقانونی و بازداشت خودسرانه شده است.

اورتگا ابتدا در دهه ۱۹۷۰ به عنوان رهبر جنبش چریکی ساندنیستا که موجب سقوط دیکتاتوری سوموزا شد، به قدرت رسید. وی پس از آن در برهه‌های مختلف خارج یا در راس قدرت بود. او در سال ۲۰۰۷ بار دیگر به قدرت رسید و از آن هنگام بر نیکاراگوئه حکومت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha