۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۵۲
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 85242781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار سفیر ایران در باکو با دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با دستیار رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایرنا، «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان عصر امروز (جمعه) با «خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان در ماموریت‌های ویژه دیدار و درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بویژه شرایط جاری در قره‌باغ گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا، درگیری جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ طی روزهای گذشته شدت گرفته است‌. باکو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌داند و در سال ۲۰۲۰ و دومین جنگ با ارمنستان، بخشی از اراضی این منطقه را باز پس گرفته است. هفته گذشته نیز پس از حملات باکو به بخش‌های باقی‌مانده از قره‌باغ، ارمنی‌های حاضر خلع‌ سلاح شده و در حال ترک این منطقه هستند.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک از انحلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی از اول ژانویه ۲۰۲۴ خبر داد.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش بس به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش برای برقراری آتش بس بین طرفین را آغاز کردند، ولی در ۳۳ ماه گذشته، آتش بس بین طرفین آذری و ارمنی بارها نقض شده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چندی پیش در واکنش به توافق دولت جمهوری آذربایجان و نمایندگان ارامنه ساکن قره باغ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توافق دولت آذربایجان و نمایندگان ارامنه ساکن قره‌باغ برای توقف درگیری‌ها در این منطقه ابراز خرسندی کرده و انتظار دارد بر گفت‌وگو و سازوکارهای مسالمت آمیز برای حل و فصل مسائل در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تمرکز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha