دادستان هلند درباره مظنون تیراندازی روز گذشته روتردام هشدار داده بود

تهران- ایرنا - دادستان عمومی هلند پیش تر درباره رفتار عجیب مردی که اکنون مظنون تیراندازی دیروز مرگبار به ۳ نفر در روتردام است به دانشگاه وی هشدار داده بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از رویترز، سخنگوی دادستان عمومی هلند گفت مرد ۳۲ ساله که مظنون شلیک های مرگبار روز گذشته در روتردام است باید روز ۳ اکتبر ( ۱۱ مهر ) در دادگاه حاضر شود.

این دانشجوی مسلح هلندی پنجشنبه در شهر روتردام، ابتدا به یک زن و دخترش که در همسایگی وی زندگی می‌کردند تیراندازی کرد و سپس به کلاسی در بیمارستان دانشگاهی روتردام رفته و استاد این کلاس را نیز هدف قرار داد.

بر اثر تیراندازی این مظنون ۳۲ ساله که دانشجوی دانشگاه است، زنی ۳۹ ساله در دم جان باخت و دختر ۱۴ ساله او نیز بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

مظنون پس از آتش زدن خانه این زن به بیمارستان دانشگاهی مرکز پزشکی روتردام رفت و پس از ورود به یک کلاس درس، استاد ۴۳ ساله را به ضرب گلوله کشت و کلاس را به آتش کشید.

هر سه قربانی جان خود را در این حادثه از دست دادند.

سخنگوی دادستان هلند در رسانه های این کشور صحت نامه دادستان به دانشگاه پزشکی اراسموس درباره این فرد را تائید کرد. این فرد از مشکلات روانی و اعتیاد به الکل رنج می برده است و همسایگانش گزارش هایی درباره حیوان آزاری وی داده بودند.

پلیس به تحقیقات خود برای یافتن انگیزه تیراندازی این مرد به ۳ قربانی ادامه می دهد.

تیراندازی های مرگبار در هلند نادر است. شهردار روتردارم و پادشاه و ملکه هلند با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

در همین ارتباط احمد ابوطالب شهردار روتردام، گفت: ما از یک حادثه وحشتناک شوکه شده‌ایم. تیراندازی در دو نقطه مختلف شهر در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از مردم شاهد آن بودند. شهر روتردام در وضعیت ملتهبی بسر می‌برد و من به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت می‌گویم.

هوگو هیلنار دادستان ارشد روتردام نیز با تائید اینکه مظنون این حادثه برای مجریان قانون شناخته شده بود، اظهار کرد: این فرد در سال ۲۰۲۱ به دلیل حیوان آزاری تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha