ائمه جماعات استان‌تهران بر وحدت اقشار جامعه برابر تهدیدات استکبار تاکید کردند

استان تهران- ایرنا - ائمه‌جماعات شهرستان‌های استان تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت بر وحدت میان تمامی اقشار و گروه‌ها در برابر تهدیدات استکبار جهانی تاکید کردند .

به گزارش خبرنگاران ایرنا در شهرستانهای استان تهران امامان جمعه در خطبه های نماز وحدت آفرین جمعه اظهار داشتند : فداکاری های مردم در دوران دفاع مقدس و بیرون راندن دشمن از خاک و مرزهای جمهوری اسلامی اتفاقی جاودان و ماندگار خواهد بود .

ائمه جمعه شهرستانهاز استان تهران در هفته وحدت خواستار یکپارچگی هرچه بیشتر اقشار شدند .

ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی مهمترین راهبرد دشمن در مقابله با اسلام است

امام جمعه موقت ورامین گفت: ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، مهمترین راهبرد دشمن برای مقابله با اسلامی است که حفظ هوشیاری، این توطئه را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ورامین، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین اظهار داشت: دشمنان اسلام در طول تاریخ تلاش داشتند تا با حرکات تفرقه افکنانه، در صفوف به هم فشرده مسلمانان خلل ایجاد کنند، توطئه ای که با حفظ هوشیاری و بصیرت خنثی می‌شود.

وی با تبریک فرارسیدن ایام میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: امروز خواسته دشمن همین ایجاد تفرقه است، دشمنان اسلام اساس کار خود را بر ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت بنا نهاده‌اند تا به این واسطه به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز آسیب وارد کنند.

قدوسی نژاد افزود: دشمنان مطالعات زیادی روی اسلام انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اختلاف فکری میان شیعه و اهل سنت منشأ خوبی برای اختلاف افکنی و تفرقه در جهان اسلام است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ای این هفته نماز جمعه ورامین با تبریک فرارسیدن ۷ مهر، روز آتش نشان گفت:خداوند متعال بندگانی که نسبت به یکدیگر ایثار و فداکاری داشته باشند را دوست دارد و نماد ایثارگری را می‌توان در فعالیت آتش نشانان به خوبی مشاهده کرد.

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن تقدیر از پرتاب ماهواره نور ۳ توسط سپاه پاسداران گفت: این اقدام نشانه توانمندی و اقتدار غرور آفرین ایران اسلامی که موجب افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


توجه به فضائل نبی مکرم اسلام تنها راه نجات انسان ها از ظلمت است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: توجه به فضائل نبی مکرم اسلام(ص) تنها راه نجات انسان ها از ظلمت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از قرچک، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: قوه تعقل و تفکر پیامبر گرامی اسلام (ص) از دائره علم و دانش رایج انسانی خارج است ولی می توان با حرکت در مسیر سیره عملی ایشان، خود را ظلمات رها کرد.

وی افزود: اساس رسالت آن حضرت مبارزه با جهل، نادانی، ظلم و فساد ، دفاع از آرامش، امنیت، صلح و سلامت است، سراسر وجود ایشان نعمت، رحمت، و برکت است و این امر موجب گردیده که ظالمان، فاسدان و مستکبران از ایشان وحشت داشته باشند و تلاش کنند که بین مسلمانان تفرقه ایجاد نمایند.

وی تصریح کرد: امروز در سایه ایجاد وحدت بین مسلمانان، دشمنان قسم خورده اسلام در اهداف و برنامه ریزی وسیع خود با شکست مواجه شده‌اند ولی این بدان معنا نیست که از توطئه‌های خود دست بردارند لذا باید بیش از گذشته هوشیار بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قرچک با گرامیداشت یاد وخاطره رشادت رزمندگان اسلام و هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بیان ابعاد مختلف رشادت رزمندگان اسلام و جلوگیری از ایجاد انحراف در بیان ارزش های این دوران است.

وی تصریح کرد: بیان حقایق جنگ و رشادت رزمندگان اسلام، یکی از بارزترین ابعاد عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

توجه کامل به اهداف هفته وحدت و اتحاد جهان اسلام

به‌گزارش خبرنگار ابرنا از دماوند ، حجت‌الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: روز آتش نشانی و ایمنی را گرامی می‌داریم و از زحمات آتش‌نشانان شجاع و خدمتگزار تشکر می‌کنیم. نجات جان انسان‌ها از آتش هم واجب شرعی است و هم دارای اجر و ثواب بسیار زیادی است.

وی گفت: از فرماندار و شهردار و شورای محترم شهرهای پنجگانه شهرستان دماوند تقاضا داریم به روز رسانی تجهیزات و ناوگان آتش نشانی و ایجاد ایستگاه‌های جدید در مناطق ضروری را جدا پیگیری و عملیاتی کنند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: آتش‌نشانان دماوندی از نبود خودروهای حرفه‌ای با تجهیزات جدید مثل بالابر و نردبان هیدرولیکی گله دارند؛ چون با نداشتن این امکانات سرعت و کیفیت خدمات آنها پایین می‌آید.

این مقام مسئول ادامه داد: توجه بیشتر شهرداری‌ها به وضعیت معیشت و مسکن کارکنان آتش نشانی و افزایش حقوق و مزایای آنها این جان برکفان و خدمتگزار را به خدمت دلگرم‌تر می‌کند.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: لازم است دهیاران آموزش‌های لازم مربوط به آتش نشانی را ببینند تا در مواقع لزوم برای نجات جان روستاییان محترم به سرعت اقدام کنند.
وی افزود: همه مردم در ساختن ساختمان‌ها باید نکات ایمنی مربوط به آتش سوزی احتمالی را رعایت کنند و ازسیستم‌های اعلام و اطفاء حریق استفاده کنند.

برای فعال نگه‌داشتن مرکز سالمندان در شهرستان دماوند مساعدت لازم انجام گیرد

فتاح دماوندی امام جمعه دماوند ادامه داد: یکشنبه ۹ مهر روز جهانی سالمندان را گرامی می‌داریم و به این مو سپیدان و بزرگانی که عمر خود را برای تربیت فرزندان و خدمت به جامعه و خانواده صرف کردند، احترام می‌گذاریم و از آنها تشکر می‌کنیم.

وی گفت: اکثر خانواده‌ها با افتخار از سالمندان و پدران و مادران خود نگهداری می‌کنند و این خدمت را برای خود توفیق بزرگ الهی می‌دانند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: اما گاهی و در موارد بسیار کمی پیش می‌آید که به دلایل خاص مثل نبودن خانواده و فرزندان نگهداری یک سالمند در منزل به دلیل بیماری‌های زیاد و عدم دسترسی به تیم درمان ممکن نیست و اجباراً لازم می‌شود که آن فرد به مراکز نگهداری سالمندان انتقال پیدا کند.

فتاح دماوندی گفت: مراکز سالمندی مجهز به تیم مراقبت و درمان شامل پزشک و روانپزشک، فیزیوتراپ، مددکار و پرستار شبانه روزی هستند اما هزینه‌های بالایی هم دارند.

وی افزود: در شهرستان دماوند یک مرکز نگهداری سالمندان در شهر رودهن وجود دارد که با مشکل اجاره مکان سنگین روبرو است؛ لازم است مسئولین جهت تامین زمین برای ساخت مرکز و کاهش هزینه‌های خدماتی با تعرفه‌های کمتر و در حد توان نیازمندان مساعدت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha