۱۶ استاد داخلی و خارجی میهمان همایش بین المللی شمس و مولانا هستند

ارومیه - ایرنا - نایب رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی در خوی گفت: ۱۶ استاد داخلی و خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی، میهمان نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی هستند.

حمیدرضا عمرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، گرجستان و روسیه به صورت حضوری و مجازی در این همایش بین المللی سخنرانی و مقاله های خود را ارائه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به فراخوان‌های صادر شده در خصوص دریافت مقاله، ۱۸۷ مقاله به دبیرخانه این رویداد بین المللی ارسال شده بود که از میان آنها ، ۲ مقاله به شکل ارائه و ۲۳ مقاله برای چاپ توسط داوران انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: این رویداد بین المللی اخیراً از طرف پایگاه استنادی جهان اسلام ISC به رسمیت شناخته شده است.

نایب رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی در خوی ادامه داد: رونمایی از ۱۶ جلد کتاب همسان سازی شده مجموعه مقالات و سخنرانی های هشت همایش بین المللی گذشته، رونمایی از ۲ کتاب جدید التالیف در این حوزه که توسط نویسندگان و شمس پژوهان کشور تولید شده، از جمله برنامه های این دوره از رویداد خواهد بود .

عمرانی گفت: از اولین تمبر بلوکی از جنس طلا با نقش شمس و مولانا که قالب آن از طرف سازندگان به موزه شمس تبریزی در خوی اهدا خواهد شد و نیز از تصنیف رهروم به شعر استاد محمدعلی موحد در این همایش رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نهمین همایش شمل و مولانا از امروز درخوی آغاز شده و تا فردا، جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha