۱۵۰۰ میلیارد ریال برای مجتمع های فرهنگی و کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به مجتمع های فرهنگی و کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزرات ارشاد قرار گرفته است.

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با دست پر به این استان آمده ایم به گونه ای که یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع های فرهنگی و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کتابخانه های استان اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین ۲ سینمای استان در آستانه افتتاح قرار دارند و سینمای جدید و مجهزی هم در صورت تخصیص زمین از سوی استاندار در یاسوج ساخته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وزارت ارشاد در بدو کار با طرح های نیمه تمام بسیاری مواجه بو اما در مدت این ۲ سال عملیات اجرایی آن ها فعال شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: طرح تالار مرکزی یکی از همین طرح هاست که پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم شتاب گرفته و فعال شده است و در ۲۲ بهمن ماه امسال فاز نخست آن افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: استاندار کهگیلویه وبویداحمد در سفر دوم رئیس جمهور کارنامه بسیار خوبی را از وضعیت اجرایی طرح های مصوب که جای قدردانی از وی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خبرنگاران؛ گفت: در ابتدای دولت تنها چهار هزار نفر عضو صندوق هنرمندان بودند اما هم اینک ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اکنون عضو صندوق هنر در کشور هستند ضمن اینکه در روز خبرنگار نبز هدیه ۲۰ میلیون ریالی به خبرنگاران کشور اهدا شد.

اسماعیلی عنوان کرد: مجتمع شهر و هنر بزرگ به زودی در پرند کلنگ زنی خواهد شد و برای همه اهالی رسانه در استان های مختلف این طرح اجرا می شود.

طبق اعلام استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزیر فرهنگ برای حضور در اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
وی بازدید از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج)، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و شرکت در آیین اختتامیه «شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا» را از دیگر برنامه های سفر وزیر اعلام کرد.

سید علی احمدزاده شرکت وزیر را در یادواره ۱۲۲۵ شهید تیپ همیشه سرافراز ۴۸ استان را پایان بخش سفر وزیر به کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های مختلف وزیر برای برطرف شدن مشکلات حوزه فرهنگ و هنر، تکمیل و بهره برداری طرحهای عمرانی استفاده کنیم.

شصت و هفتمین جشنواره ی منطقه ای سینمای جوان دنا از سوم تا ششم مهرماه ۱۴۰۲ در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.

یک هزار و ۲۸ اثر در دو بخش فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است.

اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره ی منطقه ای سینمای جوان دنا با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و استان و هنرمندان برگزیده جشنواره از ۱۰استان کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha