سومین نیروگاه در قالب برنامه الزام صنایع به نیروگاه‌سازی بهره‌برداری می‌شود

تهران - ایرنا - مجری طرح نیروگاه‌های حرارتی صنایع در وزارت نیرو گفت:وزارت نیرو در راستا تسریع در عملیات ساخت این واحدهای نیروگاهی و در قالب تفاهم‌نامه با وزارت صمت به صورت شبانه‌روزی پیشرفت و رفع موانع این واحدهای نیروگاهی را پیگیری می‌کند و سومین واحد نیروگاهی از ۱۸ واحد نیروگاهی این بخش توسط فولاد مبارکه آماده بهره برداری است.

سید زمان حسینی، مجری طرح نیروگاه‌های حرارتی صنایع در وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۲۹۵ مگاوات واحد نیروگاهی در قالب الزام قانونی صنایع برای ساخت نیروگاه به مدار تولید برق کشور اضافه می‌شود.

مجری طرح نیروگاه‌های حرارتی صنایع در وزارت نیرو گفت: در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به ترتیب ۲۷۵۴ مگاوات و ۵۵۸۵ مگاوات نیروگاه برق خود را به مشترکان صنعتی عرضه خواهند کرد.

وی افزود: وزارت نیرو در راستا تسریع در عملیات ساخت این واحدهای نیروگاهی و در قالب تفاهم‌نامه با وزارت صمت به صورت شبانه‌روزی پیشرفت و رفع موانع این واحدهای نیروگاهی را پیگیری می‌کند و سومین واحد نیروگاهی از ۱۸ واحد نیروگاهی این بخش توسط فولاد مبارکه آماده بهره برداری است.

حسینی تاکید کرد: برنامه ۱۰ هزار مگاوات برق صنایع جزئی از برنامه ۳۰ هزار مگاوات ساخت واحدهای نیروگاهی وزارت نیرو است و تاکنون ۳۹ نیروگاه حرارتی و ۴۲ نیروگاه تجدیدپذیر خارج از واحدهای صنایع برق خود را به شبکه تزریق کرده‌اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایده توسعه واحدهای نیروگاهی صنایع ایده مترقی است که اولین بارد در نیمه دهه هشتاد اجرا شد اما با شروع دولت سیزدهم بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه واحدهای نیروگاهی صنایع مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط وزیر صمت وقت و وزیر نیرو در قالب یک تفاهمنامه در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha