۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85241672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین مهمانی لاله‌ها در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- آیین عطرافشانی، گلباران و غبارروبی قبور مطهر شهدا در قالب " مهمانی لاله‌ها " از محوری‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد که این آیین امسال متفاوت از سال‌های قبل با برپایی میز خدمت‌رسانی به مردم همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کردند که به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، ظفر خالدی کم‌سن‌ترین شهید کشور در دوران دفاع مقدس با ۱۱ سال و هفت ماه از این استان است.

در دوران دفاع مقدس حدود ۴۰ هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۶ رزمنده شهید، هفت هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و نزدیک به ۵۰۰ نفر آزاده شدند. این استان ۱۵ شهید زن نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هرساله همزمان با هفته دفاع مقدس مردم سراسر کشور در کنار مسوولان در گلزارهای شهدا حاضر می‌شوند و به مقام شامخ شهیدان اداری احترام می‌کنند که امسال نیز در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس مردم چهارمحال و بختیاری در آیینی باشکوه، این مراسم را در ۲۹۲ گلزار شهدا، برگزار کردند.

مهمانی لاله‌ها با برگزاری میز خدمت همراه شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در خصوص جزییات برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: امسال آیین مهمانی لاله‌ها متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد و هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در یکی از گلزارهای شهدا سطح استان حاضر شده و با برپایی میز خدمت پاسخگوی مردم شدند.

اسماعیل عسگری ادامه داد: برپایی میز خدمت مدیران دستگاه‌های اجرایی در گلزارهای شهدا به ویژه در مراکز شهرستان‌ها از قبل برنامه‌ریزی و مقرر شد تا هر یک از مدیران در یکی از نقاط شهری و روستایی استان حاضر شوند.

وی بر ضرورت دلجویی و رسیدگی بیش از پیش به خانواده شهدا و ایثارگران تاکید و تصریح کرد: بی‌شک امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون حماسه‌آفرینی‌ها و نثار خون شهدای کشور و استان است و باید تا می‌توان از این راه صیانت کرده و آن را ادامه داد.

به گزارش ایرنا، در چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، یک هزار و ۳۵۰ برنامه برای گرامیداشت این هفته در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha