دفاع مقدس زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم ساخت

اراک - ایرنا - جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس به نوعی جنگ کشورهای جهان با ایران بود گفت: دفاع مقدس زمینه رشد و تعالی را در کشور فراهم ساخت.

به گزارش ایرنا، «سید قاسم قریشی» چهارشنبه شب در یادواره شهدای منطقه هپکو و شهدای امنیت که با حضور خانواده شهید عجمیان در مسجد الزهرا اراک برگزار شد، افزود: در دوران دفاع مقدس کشوری به ایران حمله کرد که از نظر اقتصادی و نظامی در وضع خوب بود اما ایران به دلیل تحریم کامل نمی‌توانست تجهیزات خود را تعمیر و یا تولید کند.

وی بیان کرد: جنگ دوران دفاع مقدس تنها جنگی بود که همه تجهیزات مدرن دنیا در اختیار عراق قرار گرفت و به معنای واقعی، جنگ جهانی با ایران بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دانشمندان ۱۸ کشور اروپایی برای صدام سلاح شیمایی تولید می‌کرد.

سردار قریشی گفت: در انتهای جنگ، کارشناسان و ژنرال‌های دنیا هدایت ارتش صدام را برعهده گرفتند اما رزمندگان و جوانان غیرتمند ایران اسلامی با رهبری امام راحل در این شرایط مقابل دشمن ایستادگی کردند،پیروز شدند، اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان برسد و اراده خود را به دشمن تحمیل کردند.

وی اظهار کرد: در دوره قاجار با ۲ جنگ کوچک، استان های بسیاری از ایران جدا شد و در دوران پهلوی با دستور انگلیس و بدون هیچ جنگی، بسیاری از نقاط کشور از دست داده شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: چه بخش‌هایی که با خیانت رژیم پهلوی از ایران جدا شده اما تاکنون کمتر بیان شده است.

سردار قریشی عنوان کرد: دوران دفاع مقدس، مسیر عزت و سربلندی را برای کشور فراهم کرد و امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است.

وی تصریح کرد: دشمنان بارها بهانه و تصمیم حمله به ایران داشته‌اند و شرط‌های مختلفی برای ایران در راستای هسته‌ای و سایر بخش‌ها داشتند، اما به گفته رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو به اتمام رسیده و آنها تاکنون جرات هیچ اقدامی علیه کشور نداشته‌اند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: شهید حججی‌ها و شهید عجمیان‌ها از فرهنگ دفاع مقدس الگوگیری کردند و این فرهنگ باید روز به روز گسترش یابد.

سردار قریشی عنوان کرد: هم‌اکنون به برکت جمهوری اسلامی ایران، جزو هشت کشور قدرتمند نظامی و هفت کشور برتر تولید موشک است و جمهوری اسلامی ایران امروز در علم و فناوری حرف برای گفتن دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ۹۸ درصد تولید علم دانشگاه تهران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است؛ قبل از انقلاب، ۲۰ دانشگاه در ایران ایجاد شده بود اما به برکت انقلاب اسلامی تعداد دانشگاه‌های کشور به ۲۶۴۹ دانشگاه رسیده است.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها ۱۴ هزار پزشک در کشور وجود داشت که هفت هزار نفر از آنان هندی، پاکستانی و بنگلادشی بود و بقیه نیز از تخصص لازم برخوردار نبودند اما امروز بیش از ۶۰ هزار متخصص در بخش‌های مختلف در کشور به مردم خدمت می‌کنند و ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

سردار قریشی با بیان اینکه ایران در همه علوم و فنون در جایگاه بالا قرار دارد گفت: وضعیت واکسیناسیون ایران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در تولید واکسن کرونا جزو کشورهای پیشتاز بود، در تهیه اقلامی مانند ماسک و دستگاه اکسیژن، علاوه بر تولید، صادرات به کشورهای مختلف داشت.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همه باید قدر انقلاب اسلامی را بدانند و اجازه توطئه‌افکنی به شیطان صفتان را ندهند.

سردار قریشی در خصوص تجلیل از شهدا نیز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، تجلیل از شهدا، تجلیل از جهاد، مجاهدین و تشویق به ادامه راه جهاد و شهادت است.

استاندار مرکزی هم در این آیین گفت: شهید عجمیان سال گذشته علی‌اکبر گونه در استان البرز به دست فتنه‌گران به شهادت رسید.

« فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: این شهید والامقام همنام امام راحل بودند و عمق و ارادت این خانواده به راه امام مشخص است.

در این آیین پدر شهید سید روح‌الله عجمیان نیز خاطراتی از شهید و نحوه شهادتش بیان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha