معاون وزیر فرهنگ: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های نیمه تمام فرهنگی تخصیص یافت

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دور اول و دوم سفرهای رییس دولت سیزدهم تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی این وزارتخانه تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا؛ سید محمود اسلامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان هنرهای اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار برای طرح های فرهنگی نیمه تمام و یا درحال ساخت دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان ها اختصاص داده شد که سال گذشته ۳۰ درصد آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هم برای تقویت بنیه فرهنگی استانها پیش بینی شده که سه هزار میلیارد ریال مربوط به تملک دارایی ها و برای تجهیز، نوسازی و بهسازی مجمتع های فرهنگی و هفت هزار میلیارد ریال هزینه جاری برای تقویت نیازهای فرهنگی استان ها است.

وی افزود: مجوز استخدام ۴۰۰ نیرو در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است که از این تعداد ۸۵ درصد ظرفیت به استان ها و شهرستان ها اختصاص پیدا می کند و تنها ۱۵ درصد مربوط به ستاد است.

اسلامی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲ هزار نیرو از مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج شده و تنها حدود ۶۰۰ نیرو جذب شده، بنابراین با کمبود نزدیک به هزار و ۵۰۰ نیرو در این بخش مواجه هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های فرهنگی و هنری اصفهان در بخش های مختلف اشاره و بیان کرد: زیرساخت های فرهنگی اصفهان نیازمند حمایت های بیشتر است و این موضوع بطور ویژه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته ها و موارد مطرح شده در جلسه ظهر امروز با کارکنان و زیرمجموعه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم پیگیری می شود.

اسلامی افزود: نکات مربوط به بازدید از شرکت اسنواتک در دانشگاه اصفهان و مرکز علمی کاربردی شرکت اسنوا در مجتمع فرهنگی هنری شهدای اصفهان همچنین هنرستان هنرهای زیبا با هدف بررسی نیازهای ترمیم و بازسازی ابنیه تاریخی این مکان به مقام عالی وزارت منتقل و پیگیری خواهد شد.

توجه به «همگرایی» اولویت ساختار جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به «همگرایی» اولویت ساختار جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفرهای استانی این نهاد با همین هدف برنامه ریزی شده است.

سید محمود اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه نیروی انسانی را مهم ترین و ارزشمندترین بخش هر سازمان می‌دانیم، افزود: اگر انتظار بهره‌وری داریم، باید توجه ویژه‌ به منابع انسانی داشته باشیم زیرا سازمان‌هایی که با شکست مواجهه شده‌اند، بطور یقین در این حوزه عملکرد خوبی نداشته‌اند.

وی افزود: جلسات کارشناسی درخصوص تغییرات ساختاری در سطح وزارتخانه و سازمان‌های تابعه برگزار شده و نتیجه آن در قالب ساختار نهایی، به مقام عالی وزارت ارائه شده است.

معاون وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: در ساختار جدید که نخستین جلسه بررسی آن هفته آینده در سازمان امور اداری و استخدامی برگزار خواهد شد همه دغدغه‌های همکاران در زمینه ساختار و الگوی نیروی انسانی برطرف شده است.

اسلامی توجه به بحث معیشت و مسائل اداری، مالی و رفاهی همکاران را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در جلسه شورای معاونان که مدیران استان‌ها هم از طریق وبینار در آن حضور داشتند؛ از سوی مقام عالی وزارت توجه به مسائل حوزه کارکنان مطرح شد و در این رابطه ماموریت داریم به مطالبات همکاران در سطح ستاد و استان‌ها از نزدیک رسیدگی کنیم.

وی افزود: به همین منظور سفرهای استانی معاونت توسعه هر هفته با هدف ارتقای سرانه فرهنگی و معیشتی انجام می شود.

اسلامی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰ واحد از مجتمع اقامتی وزارتخانه در چاکسر از نظر زیرساختی و تجهیزات نوسازی شد، افزود: تاکید شده است مراکز اقامتی که به بخش خصوصی واگذار شده بود، برای رسیدگی بهتر و رفاه حال همکاران در اختیار وزارتخانه قرار بگیرد همچنین افزایش سرانه استان‌ها در بهره‌مندی از این مراکز هم در دستور کار قرار گرفت.

وی درباره همسان سازی حقوق معلمان و مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبا اصفهان با آموزش و پرورش افزود: این موضوع در سطح وزارتخانه تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

اسلامی خاطر نشان کرد: برای تعالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا، "محمود اسلامی"؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه "محمدرضا برکت"، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر طرح های عمرانی عصر چهارشنبه در سفر به اصفهان از زیرساخت های فرهنگی این استان بازدید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha