۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85241113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرملین اطلاعات خبرنگار افشاگر آمریکایی درباره انفجار نورداستریم را تایید کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به افشاگری خبرنگار آمریکایی درباره عاملان اصلی انفجار خطوط گاز نورد استریم گفت که اطلاعات این خبرنگار با داده‌های سرویس‌های ویژه روسیه مطابقت دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی آمریکا و انگلیس را به انفجار خطوط لوله نورد استریم متهم کرد و گفت: این کشورها به نحوی در این مساله دست داشتند.

پسکوف به گزارش ارائه شده توسط سیمون هرش خبرنگار آمریکایی اشاره کرد و افزود: ما نمی‌دانیم منابع هرش چه کسانی هستند، اما در هر صورت، اطلاعاتی که وی منتشر کرده است با داده هایی که سرویس‌های ویژه ما در اختیار دارند، مطابقت می‌کند.

وی اظهار داشت: مهم نیست که چه کسی از چه نوع ماشین تحریری استفاده کرده است، مهم این است که آمریکا به زیرساخت‌های انرژی یک شرکت بین‌المللی حمله کرده است.

سیمون هرش خبرنگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر چند ماه پیش در مقاله‌ای عامل اصلی انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم را آمریکا معرفی کرده بود.

این خبرنگار آمریکایی اخیراً در مقاله‌ای نوشت که دولت ایالات متحده خطوط لوله نورد استریم را از ترس از دست دادن نفوذ خود بر آلمان و اروپای غربی به طور کلی در میان عرضه گاز ارزان قیمت روسیه منفجر کرد.

هرش در این مقاله که در سایت سابستک (Substack) منتشر شده است، می‌نویسد: در واقع انفجار خطوط لوله گاز هیچ ارتباطی با جنگ اوکراین ندارد و بیشتر ناشی از ترس کاخ سفید نسبت به از دست دادن موقعیت خود در میان کشورهای اروپایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha