۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85240665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«یک کار نیمه مردانه»؛ اینجا همه آتش‌نشان‌ها زن هستند

تهران- ایرنا- مستند «یک کار نیمه مردانه» به کارگردانی مسعود کارگر به معرفی یک واحد آتش نشانی در استان البرز می‌پردازد که تمام کارکنان آن خانم هستند. 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، مستند یک کار نیمه مردانه به کارگردانی مسعود کارگر در هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب، چهارشنبه ۵ مهرماه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کارگر درباره سوژه این مستند توضیح داد و گفت: این مستند درباره تنها ایستگاه آتش‌نشانی زنان در کشور است که در استان البرز قرار دارد. در این فیلم فعالیت زنان آتش‌نشان را به تصویر کشیده‌ایم و نشان می‌دهیم که آنها چگونه از پس کار سخت آتش‌نشانی برمی‌آیند.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از این فیلم مستند به موضوع مهمی می‌پردازد و آن هم مدیریت کارهای خانه و زندگی همزمان با فعالیت در این شغل سخت است. در حقیقت مسئولیت همسری و مادر بودن در کنار شاغل بودن به عنوان آتش‌نشان را روایت کرده‌ایم.

«یک کار نیمه مردانه»؛ اینجا همه آتش‌نشان‌ها زن هستند

این مستندساز با اشاره به نام فیلم خود گفت: پس از پیگیری‌های بسیار موفق شدیم اجازه تصویربرداری در ایستگاه را بگیریم و وارد محل کارشان شدیم. در مصاحبه‌ای که با آنان داشتیم سختی‌های کار آتش‌نشانی به ویژه برای یک زن روایت شده است. جالب است بدانید که آنان می‌گفتند کارشان استاندارد است و آتش‌نشان بودن یک کار مردانه نیست! البته اشاره می‌کردند که برخی اجسام را می‌توان یک نفره جابه‌جا کرد و برخی دیگر باید ۲ نفره جابه‌جا شود و این موضوع جزو سختی‌های کار است.

کارگر خاطرنشان کرد: البته به نظرم این زنان باید از ویژگی‌های متفاوتی نسبت به بقیه برخوردار باشند؛ برای مثال خانواده‌هایشان باید با آنان همراهی کنند که خوشبختانه این‌گونه بود. همچنین باید از روحیه قوی‌تری برخودار باشند تا بتوانند در زمان سختی یک ماموریت، از پس کارها بربیایند.

عوامل تولید این مستند ۲۲ دقیقه‌ای عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: مسعود کارگر، تصویربردار: سیامک مختاری و صدابردار: رضا خداوردی.

براساس این گزارش، مستند یک کار نیمه مردانه امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱۰ صبح و ۲۴ روز بعد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha