یک هزار و ۱۰۰ معتاد بهبود یافته در همدان صاحب شغل شدند

همدان -ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: یک هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی سال گذشته برای معتادان بهبود یافته در این استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمزه عبدکوند» روز چهارشنبه در آیین راه اندازی نخستین مرکز صیانت از بهبود یافتگان از اعتیاد در همدان اظهار داشت: حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به منظور ایجاد فرصت شغلی برای ۶۰۰ معتاد بهبود یافته سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۰۰ نفر از بهبود یافتگان به کارگاه ها و کارخانه های فعال این استان معرفی و جذب شدند و هم اینک مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: یکی از هدف گذاری های برنامه توسعه کشور کاهش ۲۰ درصدی آسیب های اجتماعی است که امید می رود با همکاری نهادهای مسئول به این چشم انداز ترسیم شده در برنامه دست یافت.

عبدکوند یادآوری کرد: تلاش برای بهبود معتادان و بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه کار بسیار بزرگی است به گونه ای که امام راحل با دوراندیشی و ژرف نگری «نجات یک معتاد را نجات یک جامعه» عنوان کردند همچنین رهبری فرزانه انقلاب فرمودند «پاک کردن حتی یک معتاد به مثابه جهاد است».

وی افزود: یکی از مطالبه خانواده ها و مردم پاکسازی جامعه از لوث معتادان متجاهر است چرا که تردد این افراد در انظار عمومی چهره زشت و نامناسبی از شهر به نمایش می گذارد همچنین استعمال موادمخدر توسط این افراد در پارک ها و تفرجگاه ها بدآموزی برای جامعه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: عوامل انتظامی به عنوان ضابط قضایی نسبت به دستگیری و جمع آوری معتادان اقدام می کنند و دستگاه قضایی نیز حمایت خوبی در زمینه ساماندهی این افراد دارد با این وجود بهترین راهکار برای پیشگیری از بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد ایجاد فرصت شغلی برای آنها است.

قائم مقام دادگستری کل استان همدان نیز گفت: باید فعالیت های صورت گرفته برای درمان معتادان و بازگشت دوباره آنها به جامعه نتیجه بخش باشد در غیر اینصورت دوباره شاهد دور تسلسل گرایش این افراد به مصرف موادمخدر، جولان آنها با چهره ای نامناسب در سطح شهر، دستگیری و انتقال به مراکز ترک اعتیاد خواهیم بود.

حجت الاسلام «پیرمحمد احمدوند» افزود: یکی از دغدغه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اثر بخش بودن فعالیت ها و برنامه ها در میدان عمل است که این موضوع در صورت ایجاد فرصت شغلی و پذیرش معتاد پس از ترک و بهبودی کامل توسط خانواده و جامعه محقق می شود.

به گزارش ایرنا، عملکرد مرکز صیانت از بهبود یافتگان از اعتیاد به این گونه است که فرد معتاد پس از پذیرش در مرکز ماده ۱۶ و بهبودی کامل در صورت نداشتن خانواده، یا عدم پذیرش از سوی آنها، نداشتن شغل و سرمایه در این مرکز پذیرش می شود.

در این مرکز غذا، محل استراحت و خواب به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار داده و به مدت یکسال نسبت به آموزش رشته هایی نظیر خیاطی، مکانیکی و برق اتومبیل اقدام می کنند چنانچه بهبود یافتگی پیش از یکسال حرفه ای یاد شده را یاد بگیرد می تواند با خروج از این محل در بیرون از مجموعه مشغول به کار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha