۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85240555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات قره‌باغ؛ آمار تلفات نیروهای جمهوری آذربایجان/ رایزنی مقام‌های دفاعی باکو-واشنگتن
تصاویر ماهواره ای مهاجرت ارامنه قره باغ

تهران – ایرنا – وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که در جریان تهاجم اخیر ارتش این کشور به منطقه قره باغ، ۱۹۲ نیروی نظامی این کشور کشته و بیش از ۵۰۰ تن از پرسنل آن مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت که مقام های محلی قره باغ نیز پیشتر گفته بودند که در جریان حمله یک روزه باکو، ۲۰۰ ارمنی از جمله ۱۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۴۰۰ نفر مجروح شدند.

آخرین آمار انفجار خانکندی: ۱۰۵ مفقود الاثر و ۶۸ کشته

در همین حال تارنمای ارمنستانی نیوز نوشت که آخرین آمار حادثه انفجار خانکندی نشان می دهد ۶۸ نفر کشته، ۲۹۰ نفر مجروح و ۱۰۵ نفر مفقودالاثر هستند.

این انفجار ۳ مهر و حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی رخ داد. بیشتر قربانیان برای سوخت‌گیری به قصد عزیمت به ارمنستان در نزدیکی این پمپ بنزین تجمع کرده بودند.

کنسولگری فرانسه در سیونیک ارمنستان افتتاح می‌شود

نیوز نوشت که کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه در جریان حضور در پارلمان این کشور خبر داد که پاریس در شهر سیونیک ارمنستان یک کنسولگری افتتاح می کند، روابط نظامی خود با ایروان را گسترش خواهد داد و یک کمک ۷ میلیون یورویی به مردم منطقه قره باغ اختصاص خواهد داد.

وی افزود: این حقیقت که روسیه، ارمنستان را تنها گذاشت و همدست عملیات نظامی جمهوری آذربایجان بود اقدام های دیپلماتیک بین المللی را ضروری تر می سازد.

گفت‌وگوی مقام‌های دفاعی باکو و واشنگتن

خبرگزاری آذرتاج نوشت که در پاسخ ذاکر حسنوف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به تماس تلفنی ساشا بیکر، کفیل معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا، طرفین در مورد روابط فیمابین، اوضاع منطقه و مسائل امنیتی گفت و گو کردند.

دورنمای توسعه روابط نظامی دو کشور نیز از جمله موضوع ها طرح شده در این تماس بود.

مهاجرت یک سوم ارامنه قره باغ

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از مقام های ارمنی خبر داد که از زمان حمله برق آسای جمهوری آذربایجان، ۴۲ هزار و ۵۰۰ پناهجو از قره باغ کوهستانی وارد خاک این کشور شده اند که برابر یک سوم جمعیت این منطقه جدایی طلب است.

جمهوری آذربایجان گذرگاه لاچین، تنها جاده منتهی به منطقه به ارمنستان، را ۲ مهر یعنی چهار روز پس از توافق آتش بس و خلع سلاح جدایی طلبان گشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha