برنامه اجرای آثار جشنواره بین‌المللی نمایش آیینی و سنتی در گلستان اعلام شد

گرگان- ایرنا- برنامه اجرای آثار راه یافته به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی به میزبانی استان گلستان اعلام شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش آیینی و سنتی از جمعه هفتم تا ۱۱مهرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگان و مجتمع فرهنگی-هنری کردکوی برگزار می‌شود.

طبق جدول برنامه جشنواره برای روز نخست نمایش «پری» به نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی ساعت ۱۰، «آتلان در سرزمین شمالی» به نویسندگی بهرام محمد ایری و کارگردانی شهروز ایری ساعت ۱۶:۳۰ و «جیک و بوک» به نویسندگی و کارگردانی شاپور ترکمن سرابی ساعت ۲۰:۳٠ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی بر روی صحنه اجرا می شوند.

همچنین در این روز در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمایش «مجلس آهوخانی» به نویسندگی مهدی ملکی و کارگردانی فهیمه علی آبادی در ساعت ۱۳ و «تقلیدنامه زال و رودابه» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاج محمدی در ساعت ۱۸:۳٠ اجرا خواهند داشت.

نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یداللهی در ساعت ۱۹ روز جمعه در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی به روی صحنه می رود.

همچنین در دومین روز از جشنواره (شنبه هشتم مهرماه) سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان نمایش «آخرین بازی» به نویسندگی هوشنگ جاوید و کارگردانی علی آزادنیا در ساعت ۱۰ صبح، «داش آکل به روایت نوچه کاکا رستم» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی ساعت ۲۰:۳٠ و سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان «اودنگ» به نویسندگی مهیار هزار جریبی و کارگردانی سارا یزدانی در ساعت ۱۳ و «گلزخم» به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی کفایت جادری خواهد بود.

نمایش «خان نهم» به نویسندگی ابوالقاسم غلام‌حیدر و کارگردانی هاشم مهری در ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی به صحنه خواهد رفت.

برنامه اجرای آثار جشنواره بین‌المللی نمایش آیینی و سنتی در گلستان اعلام شد
روز یکشنبه سومین روز جشنواره shaoxing opera) Yoe opera) از کشور چین در ساعت ۱۶:۳٠ و ۲۰:۳٠ به روی صحنه سالن اصلی فخرالدین اسعد گرگانی می رود.

نمایش «در انتظار گورو» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی در ساعت ۱۳ و «شارامان» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی ساسان شکوریان در ساعت ۱۸:۳٠ در سالن نگاه و نمایش «فین جین» به نویسندگی ابوالفضل حاج علی خانی و کارگردانی رضا آقایی میبدی ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی به روی صحنه می روند.

در روز دوشنبه دهم مهرماه Tobibi parron (Flying Doctor) در ساعت ۱۶:۳٠ و ۲٠:۳٠ از کشور تاجیکستان در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می روند.

همچنین در این روز «مو که مه کنجکه تونوم» به نویسندگی ارسلان محبی و کارگردانی محدثه مهرپویان در ساعت ۱۳، «بالاتر از سیاهی» به نویسندگی امیر حسین انصافی و ناصر آویژه ساعت ۱۸:۳٠ در تالار نگاه فخرالدین اسعد کرگانی و نمایش «دلدشو» به نویسندگی و کارگردانی عبدالمجید انصاری ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی اجرا خواهند داشت.

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره نمایش هایی آیینی و سنتی روز سه شنبه یازدهم مهرماه با حضور مسوولان و هنرمندان استانی و کشوری در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار خواهد شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

برنامه اجرای آثار جشنواره بین‌المللی نمایش آیینی و سنتی در گلستان اعلام شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha