۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85240454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزدیکان نتانیاهو: بن‌گویر وبال گردن کابینه شده است

تهران-ایرنا- در پی تشدید اختلافات بین صهیونیست‌های دینی و سکولار بر چگونگی برگزاری مراسم دینی در مرکز شهر تل آویو و لجاجت «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر برگزاری مراسم مشابه در همان محل مطابق خواست صهیونیست های دینی، برخی افراد نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفتند که او وبال گردن کابینه شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، برخی افراد نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به دعوت «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم برای برگزاری مراسم دینی در میدان دیزنگوف در مرکز تل آویو ابراز نگرانی شدید کردند.

دعوت بن گویر در پی آن انجام می‌شود که صهیونیست‌های دینی و سکولار روز گذشته بر سر چگونگی برگزاری مراسمی دینی در میدان دیزنگوف در تل آویو دچار اختلاف و زد و خورد با یکدیگر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز نسبت به درگیری‌ و خشونت ها در جریان برگزاری این مراسم ابراز نگرانی کرد. صهیونیست های سکولار به نحوه برگزاری آن مطابق خواست صهیونیست های دینی اعتراض کرده و گفتند که از برگزاری مراسم دینی مشابه مطابق خواست و شیوه صهیونیست های دینی در همین میدان و اماکن دیگر در اعیاد یهودی موسوم به «کیپور» ممانعت خواهند کرد.

برخی رهبران حزب لیکود و افراد نزدیک به نتانیاهو در واکنش به لجاجت بن گویر و اصرار او بر برگزاری مراسم مشابه مطابق شیوه و خواست صهیونیست های دینی در همان میدان دیزنگوف تاکید کردند که این اقدام بن‌گویر رفتاری بچه‌گانه و او باری بر دوش کابینه است و قابل تحمل نیست.

آن‌ها اعلام کردند که هیچ کابینه‌ای نمی تواند با چنین شخصیت تحریک‌کننده‌ای برای مدت طولانی دوام بیاورد.

از سوی دیگر، برخی گروههای صهیونیست معترض به لایحه تغییرات قضایی مورد نظر کابینه نتانیاهو قرار است مراسمی موسم به «عبادت برای دموکراسی (مورد ادعای صهیونیستها)» در میدان یاد شده برگزار کنند.

همچنین فرماندهان پلیس رژیم صهیونیستی قرار است نشستی به ریاست «یعقوب شبتای» بازرس کل و «بیرتس عمار» فرمانده تیپ تل‌آویو در این خصوص برگزار کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha