۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85240321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جشنواره‌های رنگارنگ استان سمنان در هفته گردشگری

سمنان- ایرنا- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری، گفت: جشنواره‌های متعدد متناسب با جاذبه‌های هر منطقه از برنامه‌های شاخص این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قاسم‌زاده روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی جهانگردی و اغاز هفته گردشگری، به رسانه‌ها ابراز کرد: بیش از ۵۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: جشنواره سیب در روستای اروانه شهرستان سرخه، جشنواره سفر به کویر سمنان در روستای دلازیان شهرستان سمنان، جشنواره عشایر ایل سنگسر در مهدی‌شهر، جشنواره‌های سنجد در روستای کلامو و جشنواره انگور در شهرستان شاهرود، ازجمله برنامه‌های این هفته است که در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش فعالان گردشگری گفت: پنجم مهرماه آغاز هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی است و برگزاری برنامه‌هایی شامل دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های گردشگری، و نشست فعالان گردشگری با مسئولان، برای گرامیداشت هفته گردشگری تا یازدهم مهرماه در تمام شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

جشنواره‌های رنگارنگ استان سمنان در هفته گردشگری

قاسم‌زاده افزود: بازدید رایگان از موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان امروز چهارشنبه پنجم مهرماه هم‌زمان با شروع هفته گردشگری، اعمال ۱۵ درصد تخفیف در واحدهای اقامتی برگزیده در استان و اجرای تور بازدید باغ‌راه‌ها در شهرستان سمنان و شهمیرزاد (باغ گشت) از دیگر برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اولین جلسه کمیته گردشگری سلامت در استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مراسم گرامیداشت هفته گردشگری و تقدیر از فعالان این حوزه با حضور مسئولان کشوری و استانی در هفته گردشگری برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سمنان، نشست مدیران و فعالان گردشگری با استاندار و برپایی میز خدمت در نقاط روستایی، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است و ثبت جهانی پنج مجموعه کاروانسرای تاریخی از شرق تا غرب این استان در هفته های اخیر، از دستاودرها و نمادی از پویایی حوزه گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha