پزشکان ایرانی بیش از هزار مجروح شیمیایی را درمان کردند/تلاش برای جلوگیری از مهاجرت متخصصان

تهران - ایرنا - مشاور فرمانده کل قوا به درمان حدود یکهزار مجروح شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس توسط پزشکان ایرانی اشاره کرد و گفت: باید وجود متخصصان برجسته را قدر بدانیم و برای حفظ آنها تلاش کنیم تا این پزشکان به سایر کشورها مهاجرت نکنند.

سردار یحیی رحیم صفوی روز چهارشنبه در همایش یکروزه علم و فناوری سلامت دوران دفاع مقدس که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: ۴۱ هزار کادر درمان در دوران جنگ شرکت کردند ، زمان انتقال مجروح ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بوده که به سرعت به مراکز درمانی منتقل شده و پس از ۷۲ ساعت درمان و بهبودی دوباره به خط مقدم جبهه بر می گشتند.

وی با بیان اینکه بیماری عفونی و همه گیر در دوران هشت سال دفاع مقدس نداشتیم، اظهارداشت: بیماری‌هایی مانند وبا و طاعون در دوران هشت سال جنگ در کشور وجود نداشت و سیستم وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قوی بود ،حماسه ای که جامعه علوم پزشکی اعم از داوطلب، پرستاران، امدادگران و پزشکان مجروحان را از خط مقدم برای درمان به بیمارستانها منتقل می کردند، درخشان و به یادماندنی است.

رحیم صفوی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های موجود،۲۲ هزار عضو هیات علمی در علوم پزشکی داریم و دانشجویان علاوه بر یادگیری تخصص و مهارت های لازم باید در علاقه مندی به ایران و تعهد به آن نیز تحت تاثیر قرار دهند و مردم دار تربیت شوند.

به گفته وی، ضرورت دارد گروههای جهاد سلامت راه اندازی شود اکنون با توجه به‌ وجود مشکلات بهداشتی و سلامت، هزینه های درمان نیز افزایش یافته و اگر چرخه بیماری با فقر و بیکاری منطبق شود خانواده از هم پاشیده می شود.

رحیم صفوی تصریح کرد: از وزارت بهداشت انتظار می رود برای حفظ و نگهداری پزشکان متخصص هر کاری که لازم است انجام شود چرا باید پزشکان ما به کشورهای دیگر بروند، پزشکی ما بسیار پیشرفته بوده و حتی نیاز بیماران کشورهای همسایه و منطقه را نیز تامین می کند و باید وجود متخصصان برجسته را قدر بدانیم و برای حفظ آنها تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha