دولت سیزدهم توجه ارزشمندی به هنر سینما در گلستان دارد

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه این استان ظرفیت مغفول مانده‌ در هنر سینما دارد گفت: به منظور جبران این غفلت و عقب ماندگی، دولت سیزدهم اعتبارات و توجه ارزشمندی به عرصه هنر به ویژه سینما در این خطه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رعیت سه‌شنبه شب در دومین مراسم مهر سینمای ایران با شعار اخلاق، آگاهی و امید در پردیس سینمایی کاپری گرگان اظهار کرد: فاصله و مغفول ماندن‌ ظرفیت استان گلستان در عرصه سینمای ملی و بین‌المللی، با حضور سینماگران می‌تواند به ظهور و بروز برسد.

وی بیان کرد: این اعتبارات در قالب موسسه های فرهنگی - هنری قابل پرداخت و جذب بیشتر آنها نیازمند تاسیس و راه‌اندازی این قبیل موسسه هاست.

رعیت تصریح کرد: این اعتبارات می‌تواند به سینماگران به منظور تولید فیلم‌های مستند قوی‌تر کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نگاه ما در مجموعه استان و وزارت افزایشی است و سینماگران باید بسترهای لازم را ایجاد کنند.

رعیت ادامه داد: بدون شک ظرفیت و توان موسسه های فرهنگی - هنری گلستان بیشتر از ظرفیت ردیف های اعتباری است و نیاز داریم تا سرمایه‌گذاران نیز وارد این حوزه شوند.

دولت سیزدهم توجه ارزشمندی به هنر سینما در گلستان دارد

وی افزود: جای تولید یک فیلم بلند سینمایی با توجه به ظرفیت موجود در این استان خالی بود که در جلسه‌ای بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار در این خصوص بحث و تبادل نظر و در نهایت توافق اولیه برای تولید یک فیلم بلند سینمایی با موضوع «مختومقلی فراغی» انجام شد.

رعیت خاطرنشان کرد: هر چند هنرمندان عرصه سینما در گلستان توان و ظرفیت وافری به نسبت تولید این فیلم بلند مصوب شده دارند، اما آغاز تولید این اثر ارزشمند می‌تواند نقطه اتکایی در عرصه ملی و بین‌المللی برای نگاه به گلستان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همچنین قرار است تا پایان سال جاری کارگاه ملی آموزشی تولید محور در این استان برگزار شود.

رعیت در ادامه به تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر گرگان به ویژه کمیسیون فرهنگی این شورا با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت‌های مرتبط اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات مختلف و موثری در این زمینه برگزار شده که ادامه این روند و تحقق برنامه‌های فرهنگی نیازمند حضور مستمر سینماگران در جلسات کمیسیون مربوطه شورا و مطالبه‌گری از آنان است.

وی اضافه کرد: سینماگران استان می‌توانند سهم فرهنگی را به منظور تقویت فرهنگ شهرنشینی از شورا مطالبه کنند.

رعیت تاکید کرد: تولیدات این بخش می‌تواند به خدمت‌رسانی در عرصه خدمات شهری کمک شایانی کند.

به گزارش ایرنا در دومین مراسم مهر سینمای ایران در گرگان، ضمن اکران فیلم کوتاه « برف نو» اثری از «مصطفی ربانی» از هنرمندان بومی استان گلستان، پیام رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مهدی پاکدل، رییس انجمن سینمای جوان استان گلستان قرائت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha