۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85239860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشگیری از اعتیاد در جامعه جدی‌تر گرفته شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: باید با ارتقا آگاهی ها جامعه و خانواده ها با محوریت قشر نوجوان و جوان نسبت به عواقب خطرناک مصرف مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد تقویت شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در رشت اظهار کرد: پیشگیری فقط کنترل مرزها و مبارزه با قاچاقچیان نیست باید در حوزه اندیشه و تفکر مردم و خانواده ها کار موثری انجام شود و آنان را نسبت به این بلای خانمان سوز آگاه ساخت.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: از سوی دیگر هزینه های پیشگیری به طور حتم بسیار کمتر از هزینه های درمان است و با توجه اینکه معتادان برای جامعه هزینه های مادی و معنوی بسیاری دارند، باید در بخش پیشگیری تلاش مضاعفی انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود حدود ۸۰۰ نوع مواد مخدر دشمنان در این بخش به صورت خاموش و خزنده تلاش می‌کنند تا جوانان و نوجوانان ما را به دام اعتیاد بیاندازند. ما شهدای زیادی را در راه مبارزه با مواد مخدر نثار میهن کردیم، باید تلاش کنیم تا تعداد معتادان در جامعه کاهش یابد.

استاندار گیلان اضافه کرد: با وجود بازگشایی مدارس، نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش باید برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن برنامه های مختلفی اجرا کنند چون نوجوانان زودتر فریب می‌خورند و باید آنان را از عواقب خطرات اعتیاد بیشتر آگاه کنیم.

عباسی بیان کرد: مسئولان فرهنگی باید با ساخت برنامه های مختلف دانش آموزان و همچنبن خانواده های آنان را از خطرات ناشی از استفاده از مواد مخدر صنعتی آگاه سازند.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه جدی با مواد مخدر و کاهش معتادان در جامعه باید همفکر بود و همه دستگاههای مربوطه باید با تعامل با همدیگر در این بخش ورود کنند به خصوص مراکز فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد برنامه های موثری را تهیه و ارایه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha