ادامه همکاری با سرمربی یونانی بسکتبال زنان در هاله‌ای از ابهام

تهران- ایرنا- نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: النی کاپوجیانی پس از پایان مسابقات آسیایی به یونان بازگشت زیرا هدایت یک تیم باشگاهی را برعهده داشت. باید بعد از بازی‌های آسیایی به جمع‌بندی برسیم که وی با تیم ملی بسکتبال زنان باید ادامه دهد یا خیر.

فتانه ملک در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های پیش‌روی بسکتبال زنان، اظهار داشت: قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال زنان ۶ مهر با حضور ۱۰ تیم برگزار می‌شود. در کنار آن لیگ جوانان و نوجوانان را داریم که لیگ نوجوانان برای اولین بار برگزار خواهد شد. مسابقات قهرمانی کشور همان المپیاد استعدادهای برتر بود که ۳۰ شهریور به پایان رسید و از هر منطقه ای ۲۰ نفر گزینش شدند.

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش سرمربی یونانی با تیم ملی بسکتبال زنان ایران ادامه می‌دهد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: النی کاپوجیانی پس از پایان مسابقات آسیایی به یونان بازگشت زیرا هدایت یک تیم باشگاهی را برعهده داشت. باید بعد از بازی‌های آسیایی به جمع‌بندی برسیم که وی با تیم ملی بسکتبال زنان باید ادامه دهد یا خیر. نیاز به حضور این مربی یونانی احساس شده و در چند ماه محدودی که او در ایران بود تغییرات نسبتا خوب و قابل توجهی داشتیم.

وی درباره مسابقات پیش روی تیم ملی بسکتبال زنان عنوان کرد: هنوز تقویم مسابقات ۲۰۲۴ اعلام نشده است. جواد داوری هم برای اولین بار از فدراسیون بکستبال ایران به عنوان عضو کمیته فیبا برگزیده شد و با کسب این کرسی خیلی از کارها می‌تواند برای بسکتبال ایران بهتر پیش برود.

ملک یادآور درباره عدم اعزام تیم ملی بسکتبال زنان به بازی‌های آسیایی گفت: ما تلاش زیادی کردیم که بسکتبال سه نفره زنان به بازی ها اعزام شوند و حتی کمیته ملی الپیک نیز حمایت کرد؛ اما برآورد فنی کردند که ما مدال‌آور نیستیم ولی می‌توانستیم رنکینگ بهتری بیاوریم و جزو ۸ تیم برتر قرار بگیریم. برای آنکه رنکینگ بسکتبالیست‌ها از بین نرود حضور آنها می‌توانست موثر باشد اما متاسفانه این اتفاق رقم نخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha