سه هزار و ۷۱۶ دانش‌آموز گیلان در دوره‌های تابستانه شرکت کردند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: سه هزار و ۷۱۶ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه از طرح تابستانه مهارت در مراکز دولتی و خصوصی استان استفاده کردند.

کاظم پورنصیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امسال برای نخستین بار با هماهنگی و امضای تفاهمنامه با پنج دستگاه آموزش و پرورش، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی و صدا و سیما نسبت به اجرای طرح تابستانه مهارت اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای دانش‌آموزان دوره اول گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و دوم متوسطه ۱۵ تا ۱۸ سال اجرایی شده است، اضافه کرد: در این طرح در بخش دولتی برای دانش‌آموزان متوسطه اول ۴۴ دوره و برای متوسط دوم ۱۳۴ دوره در مجموع ۱۷۸ دوره برگزار شد که حدود ۲ هزار و ۲۰۵ دانش‌آموز در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای از این طرح بهره‌مند شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بخش آموزشگاه‌های آزاد خصوصی نیز برای دانش‌آموزان متوسطه اول ۳۸ دوره و متوسطه دوم ۶۴ دوره در مجموع ۱۰۲ دوره در نظر گرفته شده بود که هزار و ۵۱۱ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در آنها شرکت کردند.

وی اظهار کرد: برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه دارای شرایط سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در دوره‌های ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته تاییدیه حضور در دوره آموزشی و برای دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم سنین ۱۵ تا ۱۸ سال در دوره‌های ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته پس از قبولی در آزمون کتبی و عملی گواهینامه ملی مهارت صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، اجرای طرح مهارت برای دانش‌آموزان در دیگر ایام سال را از برنامه‌های این اداره کل عنوان و ذکر کرد: انجام این طرح در پاییز با همکاری دست‌اندرکاران واحدهای آموزشی جزو برنامه‌هاست.

برای نخستین بار طرح تابستانه مهارت تابستان امسال به منظور ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی برای افزایش مهارت‌آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش‌آموزان کم‌بضاعت در گیلان به اجرا درآمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha