حل تدریجی مشکل سرویس دانش‌آموزان استثنایی تا پایان مهر

تهران - ایرنا - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: همه مدارس استثنایی شهر تهران به تدریج تا پایان مهر امسال زیر پوشش سرویس رایگان برای دانش‌آموزان قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، دانش‌آموزان استثنایی به‌ویژه در شهر تهران سال تحصیلی گذشته با مشکل سرویس ایاب و ذهاب برای رفتن به مدرسه مواجه شدند که این موضوع واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگویی درباره سرویس مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار داشت: به تدریج تا پایان مهر، همه مدارس زیر پوشش سرویس رایگان از طرف شرکت‌های قرارداد با شهرداری تهران قرار می‌گیرند.

همچنین افشین جباری مدیرعامل شرکت خودرو سرویس شهر نیز در این باره گفت: ۲۵ مدرسه را به سرویس رایگان کامل تجهیز کردیم و امیدواریم در نیمه اول مهر همه مدارس را تجهیز کنیم و ناوگان آنها که هزار و ۷۰۰ خودرو است، به صورت کامل در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

حل تدریجی مشکل سرویس دانش‌آموزان استثنایی تا پایان مهر

به گزارش ایرنا، سید محمد یوسف زاده معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران که مسئولیت ساماندهی سرویس‌های تردد دانش آموزان مدارس استثنائی شهر تهران را برعهده دارد، گفت: مصوبه شورای شهر تهران در شهریور مبنی بر تقبل صد در صد هزینه سرویس تردد دانش‌آموزان مدارس استثنائی شهر تهران همچنین مصوبه هیأت وزیران در هشتم شهریور امسال به‌ نام آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی مبنی بر تکلیف دولت به تأمین و پیش‌بینی بودجه تردد دانش‌آموزان استثنائی در بودجه سالانه کشور نقش مهمی در حل مشکل سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنائی داشت.

براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش استثنایی، مصوبه مشکل تأمین بودجه سرویس تردد دانش آموزان در سال‌های پیش رو را نیز حل می‌کند؛ حال آن که دامنه اثرگذاری مصوبه شورای اسلامی شهر تهران محدود به سال تحصیلی جاری است.

مطابق اعلام مسئولان این حوزه، در تهران ۶۰ مدرسه دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که امسال شورای اسلامی شهر تهران برای سرویس رایگان این مدارس ۴۲ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. بر این اساس والدین دانش آموزان استثنائی اطلاعات خود و فرزندانشان را در سامانه اعلام شده از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران https://schoolbus.tehran.ir ثبت و شرکت خودرو سرویس شهر مسئول ارائه سرویس به دانش آموزان است همچنین والدین در صورت مواجه شدن با مشکل در این زمینه، می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha