۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85239521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش بازرسی ایمنی از کارگاه‌های پر خطر در گلستان برگزار شد

گرگان- ایرنا- مانور بازرسی ایمنی از کارگاه‌های پر خطر استان گلستان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی امروز سه‌شنبه به صورت نمادین در معدن ذغالسنگ رضی رامیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این رزمایش ، پس از توضیحات روح‌الله مهدوی رییس ایمنی معدن ذغالسنگ رضی رامیان و معرفی دستگاه‌های ایمنی مورد استفاده کارگران برای استخراج ذغالسنگ، جابجایی کارگر مصدوم از یک تونل و بازدید از سیستم های تهویه و نگهداری ممانعت از ریزش در تونل های ۶ و ۱۸ معدن انجام شد.

نمونه مشابه این رزمایش، در معادن ذغالسنگ آزادشهر و مینودشت و ۲ کارگاه‌ ساختمانی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: این رزمایش به مناسبت گرامی داشت هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی، همزمان با سراسر در واحد پر خطر معدن ذغالسنگ رضی رامیان با هدف تقویت ایمنی کارگران برگزار شد.

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: حوادث ناشی از کار در واحدهای گلستان پارسال ۶ درصد و فوتی ناشی از کار هم ۱۶ درصد کمتر از سال ماقبل بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیشترین حوادث ناشی از کار در گلستان به ترتیب با ۵۳ درصد مربوط به بخش ساختمان، ۲۷ درصد بخش صنعت، ۹ درصد کشاورزی و ۱.۵ درصد مربوط به معدن بود.

خواجه مظفری گفت: در ۶ ماه نخست امسال با اقدامات آموزشی برای کارگران و کارفرمایان و تشدید بازرسی از واحدهای فعال استخراج ، حوادث منجر به فوت حین کار در گلستان اتفاق نیفتاد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha