۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85239478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار زنجان: تعیین تکلیف املاک طرح تفصیلی نیازمند تامین اعتبار است

زنجان- ایرنا- شهردار زنجان با بیان اینکه تعیین تکلیف املاک واقع در طرح‌های تفصیلی نیاز به تخصیص اعتبار دارد، گفت: شهرداری آماده اجرای این طرح‌هاست ولی منابع مالی آن باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فیروزفر روز سه‌شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: ایجاد تکالیف برای شهرداری در حالی که اعتباری برای آنها در نظر گرفته نشده است، باعث بروز مشکلات می‌شود به گونه ای که در حال حاضر ساماندهی ۷۰ هکتار از اراضی شهر زنجان در طرح تفصیلی مطرح است در حالیکه منابع مالی آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح‌ها باید منابع مالی در اختیار شهرداری قرار بگیرد که قطعا در این صورت ما آماده همکاری و اجرای سریعتر طرح‌ها هستیم.

شهردار زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پل‌های عابر پیاده زنجان، گفت: تعدادی از این پل‌ها مجهز به آسانسور و پله برقی بودند که لوازم آسانسورها در برهه‌ای به سرقت رفت و در حال حاضر عملا تجهیزاتی برای تعمیر وجود ندارد ولی تعیین تکلیف سه پل برقی شهر در دستور کار قرار دارد.

فیروزفر همچنین به معضل شهر زنجان در رابطه با سد معبر نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری محل‌هایی را برای استقرار وانت‌بارها در نظر گرفت ولی متاسفانه از آن استقبال نکردند و وضعیت فعلی حاصل آن است البته در اجرای انضباط شهری متاسفانه شهروندان نیروهای سد معبر را همراهی نمی‌کنند و در زمان جمع‌آوری شاهد اعتراضات مردم هستیم.

وی ادامه داد: برای داشتن شهری منظم باید مردم با شهرداری همکاری کنند و شهرداری‌ها نیز با ایجاد مکان‌های مناسب شرایط را برای ارائه خدمات به این افراد فراهم کنند که ما در شهرداری زنجان چنین کاری را انجام داده‌ایم.

شهردار زنجان همچنین به وضعیت ساماندهی متکدیان در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: متاسفانه اکثر افرادی که جمع‌آوری می‌شوند جزو متکدیان حرفه‌ای به‌شمار می‌آیند و مردم باید بدانند که نباید به چنین افرادی کمک کنند که قطعا وقتی حمایتی از آنها وجود نداشته باشد ساماندهی نیز به‌خوبی انجام خواهد شد.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری برای استقبال از مهر، اظهار کرد: ۶۰ مدرسه قبل از بازگشایی توسط شهرداری شست‌وشو شد و اقداماتی نظیر رنگ‌آمیزی و پاکسازی مدنظر بود، در کنار آن یکی از تاکیدات ما توجه به موضوع جداسازی زباله در مدارس است که امیدواریم این فرهنگ را از مراکز آموزشی در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

فیروزفر موضوع آبگرفتگی معابر شهر در زمان بارندگی را نیز از دغدغه‌های شهروندان عنوان کرد و گفت: در فصل بارندگی شاهد دو مورد آبگرفتگی دور از انتظار بودیم به همین خاطر تلاش کرده‌ایم با اصلاح هندسی در برخی مسیرها و لایروبی انهار شرایط مناسبی را برای مدیریت در زمان بارندگی فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha