بسکتبال ایران گام اول را محکم برداشت

هانگژو- ایرنا- تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین مسابقه از بازی‌های آسیایی برابر امارات به برتری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، تیم ملی بسکتبال نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو را با برد مقابل امارات آغاز کرد. این تیم که در گروه الف با تیم‌های عربستان، امارات و قزاقستان هم‌گروه است در اولین دیدار حود مقابل امارات به میدان رفت.

هاکان دمیر سرمربی تیم ملی شاگردانش را با ترکیب ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، متین آقاجانپور، نوید رضایی‌فر و میثم میرزایی به میدان فرستاد. در همان ابتدای بازی میدان و ریباند حمله در اختیار ایران بود ولی تیمی که به گل زودهنگام رسید امارات بود.بعد از آن ایران با حملات پی‌درپی توانست توسط نوید رضایی‌فر و متین آقاجانپور به امتیاز برسد و ۷- ۴ پیش بیافتد.

اولین تعویضی میدان هم با بالارفتن فول‌هایش به میثم میرزایی رسید که با دومین خطا جایش را به حسن علی اکبری داد. اما نکته‌ای که در کوارتر اول ایران را در امتیاز ۲۴- ۲۳ عقب انداخت پرتاب‌های سه امتیازی عمراحمد الشببی بود. کوارتر دوم تعویض‌های متوالی دمیر نتوانست تغییری در برتری اماراتی ایجاد کند چرا که کادر فنی تیم ملی کشورمان تفکری پشت حملات سه امتیازی دو بازیکن اماراتی الشببی و سعید الضابی نداشت و ۴۱- ۴۴ به رختکن رفت.

هاکان دمیر در بازگشت شاگردانش در آغاز نیمه دوم تغییراتی در دفاع خود ایجاد کرد و بارها و بارها ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی با توپ دزدی هایش تیم را پیش انداخت و کار تیمی در پایان کوارتر سوم به برتری ۶۳- ۵۳ ایران منجر شد. هر چند داوران این میدان هم سوتهای پراشتباهی زدند ولی این ایران بود که در نهایت در حضور جواد داوری رئیس فدراسیون کشورمان با نتیجه ۸۱، -۵۷ به پیروزی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha