حدود ۷۸ هزار واکسن آنفلوانزا در خراسان رضوی توزیع شده است

مشهد- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۷ هزار و ۶۷۵ دز واکسن آنفلوانزای ایرانی و خارجی، در داروخانه‌های مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی توزیع و در دسترس افراد قرار گرفته است.

دکتر علی روح‌بخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که از این تعداد ۶۸ هزار و ۶۱۳ دز واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های شهر مشهد توزیع شده است افزود: واکسنهای آنفلوانزای از برندهای "اینفلوواک، گریپ تترا و فلوگارد" هستند.

وی ادامه داد: از واکسن هلندی اینفلوواک تترا ۶۱ هزار و ۳۱۲ دز، واکسن فرانسوی گریپ تترا ۱۱ هزار و ۴۹۹ دز و واکسن فلوگارد ایرانی چهار هزار و ۸۶۴ دز در داروخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : از این تعداد واکسن، ۵۴ هزار و ۲۰۷ دز واکسن هلندی اینفلوواک تترا، ۱۰ هزار و ۳۶۶ دز واکسن فرانسوی گریپ تترا و چهار هزار و ۴۰ دز واکسن فلوگارد ایرانی در داروخانه‌های مشهد توزیع شده است.

روح‌بخش افزود: قیمت واکسن گریپ تترا ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان، واکسن اینفلوواک تترا ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فلوگارد ۲۶۳ هزار و ۳۴۰ تومان است.

وی با اشاره به این که هم اینک کمبودی به لحاظ واکسن آنفلوانزا در شهر مشهد و سایر شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه وجود ندارد ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوانزا فقط باید با تأیید و نظر پزشک معالج استفاده شود و عموم مردم نیاز به دریافت این واکسن ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از افراد که به دلیل بیماریهای زمینه ای و یا نارسایی قلبی عروقی از سیستم ایمنی ضعیفتری برخوردار هستند بهتر است با مشورت پزشک از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

روح‌بخش افزود: هم‌اکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۹۴ داروخانه وجود دارد که ۷۵۵ واحد روزانه و ۱۲۴ واحد شبانه روزی و ۵۴ واحد نیمه وقت و ۶۱ واحد غیر خصوصی (روزانه و شبانه روزی) هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۲۱ داروخانه در شهر مشهد واقع است که از این تعداد ۶۲۴ واحد روزانه و ۱۰۴ واحد شبانه روزی و ۴۷ واحد نیمه وقت و ۴۶ واحد غیر خصوصی (روزانه و شبانه روزی) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha