خشونت بی‌سابقه هلندی‌ها؛ تخریب ورزشگاه آژاکس توسط هواداران خودی + فیلم

تهران- ایرنا- بازی تیم‌های آژاکس آمستردام و فاینورد به دلیل اعتراض هواداران و خشونت دور از انتظار آنان در حالی نیمه تمام ماند که صحنه‌های عجیبی از فوتبال این کشور در سطح جهان را مخابره کرد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال آژاکس آمستردام عصر یکشنبه در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ اردیویسه در یکی از حساس‌ترین دیدارها در ورزشگاه خانگی خود یعنی یوهان کرایوف آره‌نا به مصاف رقیب دیرینه خود فاینورد روتردام رفت. این بازی در نیمه نخست با برتری ۳ بر صفر یاران جهانبخش به پایان رسید تا شاگردان آرنه اسلوت با برتری به نیمه مربیان بروند.

اما با شروع نیمه دوم شرایط کاملا متفاوت‌ رقم خورد. هواداران آژاکس که در این بازی کاملا از عملکرد این فصل تیم خود ناراضی بود و در مقابل حریف دیرینه خود در خانه با ۳ گل شکست خورده‌ بودند دیگر طاقتشان طاق شد و اعتراض خود به نتیجه‌گیری این تیم را با پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا به دورن زمین نشان دادند تا داور این بازی در دقیقه ۶۰ بازی تصمیم به متوقف کردن قطعی این بازی بگیرد.

این اعتراض به پرتاب مواد آتش‌زا به دورن زمین ختم نشد و هواداران آژاکس در هنگام خروج از ورزشگاه به نشان اعتراض دست به تخریب ورزشگاه خانگی خود زدند. نکته جالب‌تر آنجاست که این موضوع به همین جا ختم نشد و در ادامه هواداران آژاکس با نیروهای پلیس آمستردام وارد درگیری و زد و خورد شدند که این موضوع صحنه‌های زشت و کم سابقه‌ای را در فوتبال اروپا و هلند به وجود آورد. اعضای دو تیم فاینورد و آژاکس نیز مدت‌ها در رختکن خود حبس بودند و بعد از پایان یافتن این قائله از ورزشگاه یوهان کرایف آره‌نا خارج شدند.

آژاکس هم اکنون با ۵ امتیاز در رتبه ۱۴ لیگ برتر هلند قرار دارد و عملکرد ضعیف این تیم تا به اینجای فصل سبب خشم و اعتراض کم سابقه هواداران این تیم شده است.

گفتنی است علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران در این بازی روی نمیکت فاینورد حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha