۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85238546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت پاسداشت ارزش‌های عالی دفاع مقدس در مواجهه با جنگ ترکیبی رسانه‌ای

۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85238546
مهدی رضا | کارشناس ارشد ارتباطات
ضرورت پاسداشت ارزش‌های عالی دفاع مقدس در مواجهه با جنگ ترکیبی رسانه‌ای

تهران- ایرنا- گام به گام جریان دفاع مقدس هشت ساله ملت سلحشور ایران گنجینه غنی و بی‌بدیلی از نمایش ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی را پیش روی دیدگان سرگشته نسل‌های بشر امروز قرار داده است.

امروزه در سطح جهان و در جریان تبادلات علمی فرهنگی ملل الگوبرداری از مدل‌های موفق ارزش‌مدار همواره مورد توجه و تاکید مکاتب مختلف قرار گرفته است. بی‌عدالتی و معنویت‌گریزی و انهدام اخلاقی مهمترین ویژگی نظم نوین جهانی در عرصه فرهنگی است و از این رو مردم جهان امروز تشنه عدالت و معنویت هستند.

گام به گام جریان دفاع مقدس هشت ساله ملت سلحشور ایران گنجینه غنی و بی‌بدیلی از نمایش ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی را پیش روی دیدگان سرگشته نسل‌های بشر امروز قرار داده است که با ثبت و ضبط هر یک از این رویدادها در میان ملت‌های مختلف و به جهت مشحون بودن این وقایع از ارزش‌های ناب انسانی مسیر درست تفکر و زندگانی بشر ترسیم و تنظیم خواهد شد و در تبادلات فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگی زرین و ماندگار خواهد شد.

قرار گرفتن در زمره کنشگران فعال در حوزه نظم نوین جهانی مستلزم بکارگیری توامان قدرت نرم و سخت در بستر جهانی است.

ما همینک در نقطه اوج جنگ ترکیبی و رسانه‌ای معاندان با فرهنگ ناب ایرانی _ اسلامی قرار داریم. بهره‌برداری دقیق و درست از محتوای ارزشمند و عالی ارزش‌های عالی دفاع مقدس و نشر این ارزش‌ها با زبان لطیف هنر و در چارچوب تبادلات فرهنگی با دیگر ملت‌ها در سطوح مختلف رسانه‌ای به یقین خواهد توانست بخش مهمی از این فشار سخت و همه جانبه را کاهش داده و مسیر والای حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بر افکار عمومی ملت‌ها به نمایش گذارد.

ضرورت پاسداشت ارزش‌های عالی دفاع مقدس در مواجهه با جنگ ترکیبی رسانه‌ای
مهدی رضا - کارشناس ارشد ارتباطات

از آثار و برکات دفاع مقدس، احیای ارزش‌های عالی ایثار و ایجاد فرهنگ ایستادگی، مقاومت و مقابله با نظم نا عادلانه جهانی و یکجانبه گرایی غرب، بود. آنچه که امروز در مفاهیم سیاسی از آن با عنوان محور مقاومت در برابر نظم نوین جهانی یاد می‌شود از آثار و برکات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران است.

ترجمه و نشر آثار شهدا که به‌ حق ستارگان بی‌فروغ در کهکشان ارزش‌های اخلاص و ایثار لقب یافتند نیز مسیر پرسنگلاخ بشر امروز را هموار خواهد کرد.

امروزه گسترش ارتباطات فرهنگی در بستر تکنولوژی‌های نوظهور رسانه‌ای و اهمیت یافتن بیش از حد انتظار دیپلماسی فرهنگی در نظام بین‌الملل، با تمرکز بر ارزش‌های ملی و دینی یکی از مولفه‌های اثرگذار قدرتمند در مناسبات فرهنگی و بین‌المللی گشته است و در این بین نشر و انعکاس ارزش‌های عالی دفاع مقدس که منطبق بر عالی‌ترین مضامین انسانی و مکتبی است قطع به یقین نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی جدید را ارتقای معنی‌داری خواهد بخشید.

جنگ تحمیلی الگوی مقاومت و ایستادگی را به ملل مستضعف و تحت ستم جهان ارائه کرد. سخنان پیر فرزانه و امام راحل درباره برکات جنگ همواره طراوت و تازگی دارد: «ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم»، «ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زده ایم»، «ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت را شکستیم»، «ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودیم»، «جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت»، «جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت»، «جنگ باعث شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha